Sztych jako replika

Awatar użytkownika
Ralf
Vetomaniak
Posty: 642
Rejestracja: 2010-06-08, 06:43
Lokalizacja: Końskie

Sztych jako replika

Postautor: Ralf » 2010-12-20, 14:33

Nie do konca rozumiem dzialanie nowych sztychów - jako repliki. Moze ktos to prostym, przykladami popartym jezykiem objasnic?

Tekst ESSE
"
Obiecałem Wam również na samym początku co nieco o sztychach. Jak wiecie z poprzedniego tekstu - zagranie sztychu jest od teraz repliką. Od razu nasuwającym się pytaniem jest „dlaczego, przecież było dobrze!”. Właśnie problem polega na tym, że nie było dobrze ;) Sztychy były tak czy siak zagrywane na zasadzie repliki - np. wyzywający miał prawo do pierwszej repliki lub zagrania sztychu. Zmiana tutaj jest czysto kosmetyczna - jedyną różnicą jest możliwość zagrania Kontry na sztych i odrzucenia go. Dodajmy, że nie będzie problemu przy użyciu repliki samego sztychu - pierwszą R zagrywamy w pojedynku i jest to nasz bonus do szabli i jednocześnie mamy R na własne zagranie sztychu - i tutaj np. odrzucamy Obronę Fintą (jednym z nowych sztychów). Dzięki temu znika również problem „co się stanie jak mój sztych zostanie odrzucony”. Bonus do szabli zostaje, ponieważ był repliką. Tak samo odrzucenie innej karty. Natomiast jeśli w ramach R na mój sztych zagrane zostanie Veto / Kontra / Przeciwtempo - nie będę miał możliwości wykonać mojej repliki polegającej na odrzuceniu sztychu przeciwnika. W końcu jasne i klarowne :)
KONIEC CYTATU

Dla mnie to nie jest jasne i klarowne

Dla przyiładu
Pojedynek - GRacz wyzywający - sztych ( np cięcie ponad zasłona - +4 , bez zadnych replik)
Gracz nr 2 - kontra

Jak rozumiem szych odpada, nie daje bonusa do szabli? No bo jezeli nie to jaki sens ma zagrywanie tej kontry ?


A jak mam rozumiec zdanie "..Bonus do szabli zostaje, ponieważ był repliką.."

I jak to sie ma do np przeciwtempa - Zagranie kontry na przeciwtempo - kasuje jego replikę tylko? ( czyli odrzucenie ciecia? ) czy obie - tzn bonus szabli oraz odrzucenie
Czasem czujesz ze ten świat przytłacza. Jakby trzymał mocno za pewne szlacheckie klejnoty. Jedyne co można zrobić to ograniczyć krzyki....
_______________________
gg 2388649

Awatar użytkownika
Esse
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-12, 22:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Sztych jako replika

Postautor: Esse » 2010-12-20, 14:42

przykład pierwszy: jak najbardziej spada bonus do szabli.

chodziło o np. na oczach postronnych, gdzie zależnie od momentu odrzucenia sztychu bonus za odznaczanie postaci będzie przyznany lub nie.

"I jak to sie ma do np przeciwtempa - Zagranie kontry na przeciwtempo - kasuje jego replikę tylko? ( czyli odrzucenie ciecia? ) czy obie - tzn bonus szabli oraz odrzucenie"
zależy w którym momencie zagrasz :) jeśli od razu po zagraniu sztychu, przed użyciem jego repliki - spadnie i bonus do szabli, a Twój sztych nie będzie podrzucony. jeśli zagrasz jako kontrę na replikę samego sztychu (co jest co najmniej dziwne :p) to wtedy Twój sztych nie zostanie odrzucony, ale bonus do szabli zostanie.

Awatar użytkownika
Pan Herbaciany
Weteran
Posty: 109
Rejestracja: 2010-09-25, 08:39
Lokalizacja: Koszalin

Re: Sztych jako replika

Postautor: Pan Herbaciany » 2010-12-20, 17:41

Moment, moment. Odrzucając sztych tak naprawdę neguję replikę?

Więc nowy tekst powinien brzmieć "zaneguj replikę podczas pojedynku", a nie "odrzuć sztych"?

Alien
Sławny
Posty: 1306
Rejestracja: 2010-10-15, 22:31

Re: Sztych jako replika

Postautor: Alien » 2010-12-20, 18:25

Raczej powinien brzmieć zaneguj replikę sztychu podczas pojedynku, bo gdy odrzucasz sztych to nie wywiera on efektu (jaki to ma inaczej sens?).

Awatar użytkownika
Prezesinho
hodowca chomików
Posty: 2065
Rejestracja: 2010-03-27, 08:52
Lokalizacja: Danzig

Re: Sztych jako replika

Postautor: Prezesinho » 2010-12-20, 18:47

hmm
czy ja dobrze to rozumiem Alien ?

przeciwnik zgagrywa sztych z jakas zdolnoscia np. przeciwtempo. odrzucajac przeciwtempo rowniez neguje jego zdolnosc. czyli po prostu kontra neguje caly sztych = +do szabli oraz jego zdolnosc
przychodzi baba do lekarza a lekarz tez Habsburger

Awatar użytkownika
Pan Herbaciany
Weteran
Posty: 109
Rejestracja: 2010-09-25, 08:39
Lokalizacja: Koszalin

Re: Sztych jako replika

Postautor: Pan Herbaciany » 2010-12-20, 19:58

Rozumiem to tak:
Odrzucenie sztychu to odrzucenie karty, ale nie efektu będącego tekstem gry.

Czyli...
Kiedy przeciwnik zagra przy wsparciu kompanów i zaznaczy 2 postaci, a ja odrzucę sztych, to przeciwnik traci bonus do szabli wynikającego bezpośrednio z karty, ale nie traci bonusu do szabli wynikającego z zaznaczenia 2 postaci.

Tak, czy nie?

Awatar użytkownika
Esse
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-12, 22:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Sztych jako replika

Postautor: Esse » 2010-12-20, 20:15

@Pan Herbaciany - dokładnie tak.
chyba, że skontrujesz ten sztych od razu (Kontrą) - wtedy nie zdążysz zaznaczyć postaci, to bonusu do szabli też nie będzie :p

Awatar użytkownika
Pan Herbaciany
Weteran
Posty: 109
Rejestracja: 2010-09-25, 08:39
Lokalizacja: Koszalin

Re: Sztych jako replika

Postautor: Pan Herbaciany » 2010-12-20, 22:27

Czyli pozostaje po staremu, przynajmniej dla mnie.

Skoro sztych jest repliką, to kiedy mogę stosować replikę wynikającą ze sztychu?
Tzn. Mam precyzyjne cięcie, zagrywam, ma +2 do szabli, czekam na odpowiedź przeciwnika, dopiero w tedy odrzucam dołączoną kartę do postaci przeciwnika (R sztychu)?

Mam nadzieję, że zasada jednej repliki jest nadal aktualna.

Co do już istniejących kart:
Na oczach postronnych R odznacz dowolną liczbę... tzn mogę użyć tego tekstu tylko w tedy, kiedy zagrywam sztych, a nie np. po sztychu przeciwnika jako odpowiedź?

0NCK0
Charakternik
Posty: 948
Rejestracja: 2009-10-19, 15:36
Lokalizacja: Wwa/Starachowice
Kontaktowanie:

Re: Sztych jako replika

Postautor: 0NCK0 » 2010-12-21, 14:12

Esse ale kłóci się to z przeciwtempem. Weźmy taką sytuację

1. Cięcie ponad zasłoną
2. Przeciwtempo
3. Referendarka
4. Replika przeciwtempa nie zadziała?? Bo Referendarki nie da się odrzucić a cięcie ponad zasłoną nie jest ostatnim zagranym cięciem.

Poza tym weźmy precyzyjne cięcie.
Ja zagrywam precyzyjne, nie po to żeby dodać sobie 2 do szabli tylko żeby odrzucić przeciwnikowi fechmistrza lub ordynke dołączoną do postaci zauważ że te karty przestają w ogóle działać.

Chyba że mogę wybrać że najpierw chce skorzystać z R sztychu a później z bonusu do szabli.

To mam jeszcze małe pytanko czy jak zagram sztych z ordynki i przeciwnik nie zanegował zdolności ordynki to on teraz wejdzie cały czy tylko jedna replika z niego czy jak?

Kiler
Weteran
Posty: 280
Rejestracja: 2009-11-16, 20:59
Lokalizacja: Starachowice/MS-AGH

Re: Sztych jako replika

Postautor: Kiler » 2010-12-21, 14:44

Esse ale kłóci się to z przeciwtempem. Weźmy taką sytuację

1. Cięcie ponad zasłoną
2. Przeciwtempo
3. Referendarka
4. Replika przeciwtempa nie zadziała?? Bo Referendarki nie da się odrzucić a cięcie ponad zasłoną nie jest ostatnim zagranym cięciem.

Zły przykład :P Przeciwtempo nie ma repliki w tekście. Zagrywasz przeciwtempo jak R i odrzucasz cięcie ponad zasłoną z biernej zdolności karty.

Poza tym weźmy precyzyjne cięcie.
Ja zagrywam precyzyjne, nie po to żeby dodać sobie 2 do szabli tylko żeby odrzucić przeciwnikowi fechmistrza lub ordynke dołączoną do postaci zauważ że te karty przestają w ogóle działać.

Chyba że mogę wybrać że najpierw chce skorzystać z R sztychu a później z bonusu do szabli.

To mam jeszcze małe pytanko czy jak zagram sztych z ordynki i przeciwnik nie zanegował zdolności ordynki to on teraz wejdzie cały czy tylko jedna replika z niego czy jak?


Dobre pytania :)
"podobno jeszcze raz będą kręcić "Nową nadzieję", zespół Maciarewicza nie zgadza sie z wersją zniszczenia Gwiazdy Smierci..."

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Sztych jako replika

Postautor: Ksch » 2010-12-21, 15:20

Dokładnie opiszę działanie wszystkich sztychów w artykule. Teraz w dwóch słowach:
Mamy kilka rodzajów sztychów, które w różny sposób dotyka zmiana na R.
1) Proste +X bez dodatków. Tu mamy R +X zanegowanie R sprawia, że sztych nie działa i nie mamy bonusu.
2) +X oraz dodatkowe działanie. Np. +X oraz odrzuć kartę dołączoną do postaci przeciwnika. Jest to jedna R. Zanegowanie R uniemożliwia otrzymanie bonusu i odrzucenie karty.
3) +X oraz dodatkowe +X za coś. Jest to jedno R, gdzie dodatkowe X możemy zdobyć poprzez poniesienie kosztu. Robimy to, o ile chcemy, po rzuceniu kontry koszt zostaje poniesiony.
4) Sztychy, które mają efekt poza pojedynkiem. Tu sprawa myślę jest prosta.

Alien
Sławny
Posty: 1306
Rejestracja: 2010-10-15, 22:31

Re: Sztych jako replika

Postautor: Alien » 2010-12-22, 01:12

Czy odrzucenie sztychu w pojedynku (np. przeciwtempem) neguje zarówno jego +x do szabli jak i zdolność specjalną, tylko jedną z części zdolności, czy może w ogóle i dlaczego?

(ja znam odpowiedź, ale myśle że to ważne pytanie na które potrzebna jest klarowna odpowiedź)

Kiler
Weteran
Posty: 280
Rejestracja: 2009-11-16, 20:59
Lokalizacja: Starachowice/MS-AGH

Re: Sztych jako replika

Postautor: Kiler » 2010-12-23, 13:44

2) +X oraz dodatkowe działanie. Np. +X oraz odrzuć kartę dołączoną do postaci przeciwnika. Jest to jedna R. Zanegowanie R uniemożliwia otrzymanie bonusu i odrzucenie karty.
3) +X oraz dodatkowe +X za coś. Jest to jedno R, gdzie dodatkowe X możemy zdobyć poprzez poniesienie kosztu. Robimy to, o ile chcemy, po rzuceniu kontry koszt zostaje poniesiony.

Znaczy np.: zagrywam w ramach repliki precyzyjne to od razu odrzucam kartę dołączoną do przeciwnika, zagrywam jako replikę fintę i odrzucam od razu wcześniejszą obronę, zagrywam przy wsparciu kompanów jako r i od razu w momencie zagrania zaznaczam kilka postaci żeby zwiększyć modyfikator itd. więc jeśli przeciwnik to skontruje to nie dostaje zarówno bonusu do szabli jak i nie odrzucę kart przeciwnikowi? Czyli generalnie sprowadza się to do tego, że R w tekście sztychów, które mają działanie w trakcie pojedynku jest zbędne?
"podobno jeszcze raz będą kręcić "Nową nadzieję", zespół Maciarewicza nie zgadza sie z wersją zniszczenia Gwiazdy Smierci..."

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Sztych jako replika

Postautor: Ksch » 2010-12-23, 20:08

Alien pisze:Czy odrzucenie sztychu w pojedynku (np. przeciwtempem) neguje zarówno jego +x do szabli jak i zdolność specjalną, tylko jedną z części zdolności, czy może w ogóle i dlaczego?

(ja znam odpowiedź, ale myśle że to ważne pytanie na które potrzebna jest klarowna odpowiedź)


Zanegowanie poprzez LV - całość - rzecz oczywista, karta w ogóle nie weszła do gry. Kontra - IMHO identycznie. Przeciwtempo jako R jest odpowiedzią odrzucającą zagrany sztych (jego AH dotyka najmocniej) i nie działa już po zejściu sztychu ze stosu, dla mnie więc również całość.

Awatar użytkownika
Prezesinho
hodowca chomików
Posty: 2065
Rejestracja: 2010-03-27, 08:52
Lokalizacja: Danzig

Re: Sztych jako replika

Postautor: Prezesinho » 2010-12-23, 20:15

no dla mnie jezeli sztych jest po prostu replika to taki tekt sztychu to po prostu:
r. szabla +3. odrzuc wlasnie zagrane ciecie.
czyli lv, kontra odrzuca po prostu sztych w calosci.
no chyba ze zaraz sie okaze ze sa jeszcze jakies inne zagrania dotyczace replik....
przychodzi baba do lekarza a lekarz tez Habsburger


Wróć do „Sztychy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości