Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Awatar użytkownika
XLS
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 1741
Rejestracja: 2010-03-05, 23:37
Kontaktowanie:

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: XLS » 2012-12-27, 09:59

Częstotliwość z jaką "złota zasada" jest zlewana oficjalną wykładnią mnie przeraża. Zapisa zapisem, a potem się dowiaduje że zasada mówi inaczej.
Ostatnio zmieniony 2012-12-27, 10:05 przez XLS, łącznie zmieniany 1 raz.
http://sarmata-tcg.pl<- single, boostery, Veto Sezon POTOP!


XLS - cham i oprawca. 6 0 7,
Charakternik, Czart,

CZ Przeciwnik oddaje mu kartę frakcji, już nie będzie potrzebna.


"W mordę się leje, tak wódkę jak baty"

~XLS

Awatar użytkownika
Morinus
Weteran
Posty: 151
Rejestracja: 2012-08-13, 13:46
Lokalizacja: Szczecin

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: Morinus » 2012-12-27, 10:05

PanPytanie pisze:Znalazłem coś takiego:

Erraty, FAQ i uściślenia:
2012-11-24 18:22:29
Errata: Musi być wystawiony na polu karmazynów, nie może przebywać na polu elekcyjnym, nie może uczestniczyć w pojedynkach, nie może agitować.


Ale dlaczego... nie wiem <_<


Jakby się uprzeć to z poprzednim wordingiem michałek powinien być nieśmiertelny bo nawet po przegranym pojedynku(napar + raptus?) nie może opuścić pola karmazynów. Natomiast z tą erratą nie może on przebywać na polu elekcyjnym a więc po wywołańcu nie może także przebywać na polu karmazynów, jedyny element gry gdzie może przebywać to lazaret i IMHO tam powinien trafić.

PS: Mam nadzieję, że nie dopuściłem się jakiegoś świętokradztwa wypowiedzią w tym wątku.

VELSHAROON
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 1277
Rejestracja: 2011-11-13, 19:26
Lokalizacja: Skrudki ;P

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: VELSHAROON » 2012-12-27, 23:26

Nie dopuściłeś się, ale WCIĄŻ CZEKAM na oficjalną wykładnie... :mrgreen:
From Darkness I Rise...

VELSHAROON
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 1277
Rejestracja: 2011-11-13, 19:26
Lokalizacja: Skrudki ;P

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: VELSHAROON » 2012-12-31, 18:31

i wciąż...
From Darkness I Rise...

VELSHAROON
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 1277
Rejestracja: 2011-11-13, 19:26
Lokalizacja: Skrudki ;P

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: VELSHAROON » 2012-12-31, 18:31

chyba, ze gdzieś była i mnie to ominęło...
From Darkness I Rise...

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: Ksch » 2012-12-31, 19:05

Mamy omówioną odpowiedź (była gotowa w terminie). Niestety tylko 3 z 7 członków RS pojawiło się w ciągu ostatniego tygodnia na forum i brakuje nam jednego głosu :roll:

VELSHAROON
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 1277
Rejestracja: 2011-11-13, 19:26
Lokalizacja: Skrudki ;P

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: VELSHAROON » 2012-12-31, 19:30

ech... My gramy jakby co, że można zagrać i Michaś spada do lazaretu...
From Darkness I Rise...

Bodokan
Sobiepan
Posty: 380
Rejestracja: 2010-10-20, 08:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: Bodokan » 2013-01-01, 10:02

To trochę bez sensu jednak - bo jeżeli Michałek ma spadać po Wywołańcu do lazaretu - to ta karta robi się zbyteczna w talii sławnych - czyli np w mojej :-)
Od maja zeszłego roku Michałka w kredensie miałem, czas chyba go zmienić - następna karta, jedynie do kolekcji - jak to w sławnych ;-)

Awatar użytkownika
XLS
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 1741
Rejestracja: 2010-03-05, 23:37
Kontaktowanie:

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: XLS » 2013-01-01, 11:34

Dokładnie to samo dzieje się z pospolitym, spada ze stołu. Czemu tu ma być inaczej..?
http://sarmata-tcg.pl<- single, boostery, Veto Sezon POTOP!


XLS - cham i oprawca. 6 0 7,
Charakternik, Czart,

CZ Przeciwnik oddaje mu kartę frakcji, już nie będzie potrzebna.


"W mordę się leje, tak wódkę jak baty"

~XLS

Bodokan
Sobiepan
Posty: 380
Rejestracja: 2010-10-20, 08:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: Bodokan » 2013-01-01, 12:25

Bo to nie pospolity? Przeczytaj zasadę karty, ale dokładnie :-)

Awatar użytkownika
Sheva
Vetomaniak
Posty: 719
Rejestracja: 2012-02-21, 21:22

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: Sheva » 2013-01-01, 14:04

ależ pospolity nie spada ze stołu w skutek utraty słowa jeno jeśli jeszcze jedna jego kopia jest w grze.
Zostałem Tata! HA!!!

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: Ksch » 2013-01-02, 22:52

Dzisiaj została przegłosowana errata (kolejna) karty Michał Wiśniowiecki. W myśl jej, nie może on stracić słowa kluczowego Karmazyn, a zatem może być celem Wywołańca, ale ten Wywołaniec nie sprawi, że straci on legalną możliwość bycia na PK.

Awatar użytkownika
thabass
Vetomaniak
Posty: 635
Rejestracja: 2011-11-26, 11:49
Lokalizacja: Hindenburg

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: thabass » 2013-01-02, 23:04

Trochę bez sensu ta errata. Jeśli postać traci słowa kluczowe i nie posiada on karmazyna, to oczywiście Michaś nie powinien spadać na pole elekcyjne (bo to zapewnia mu zdolność postaci), ale jednocześnie nie powinien mieć karmazyna, czyli nie powinien robić inicjatywy. Moim zdaniem, żeby ściągnąć go na pole elekcyjne, należałoby zagrać Wywołańca oraz Waść jest szarak. Tymczasem ta eratta po zagraniu obu kart nic nie daje, bo postać ta dalej utrzymuje słowo kluczowe Karmazyn, tylko czemu? Tego nie umiem zrozumieć.
Nie ma erraty że wywołaniec nie ściąga slowa kluczowego Karmazyn z Michała.

Awatar użytkownika
MrDzemik
Sobiepan
Posty: 308
Rejestracja: 2012-07-09, 06:34
Lokalizacja: Tczew

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: MrDzemik » 2013-01-02, 23:25

Nie prościej dodać mu zdolność "Może przebywać na polu karmazynów"?

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Michał Wiśniowiecki a nieczyste zagrywki...

Postautor: Ksch » 2013-01-02, 23:43

Thabass chyba nie rozumiesz w pełni sytuacji. Michał z Wywołańcem nielegalnie przebywa na PK. Nie może zejść na PE, a więc musi przywrócić legalność stołu. Ergo po Wywołańcu powinien spadać. głupie - prawda?
Jeśli natomiast poszlibyśmy drogą, że nie można zagrać na niego Wywołańca to mamy dziwny casus, bo legalny cel dla niego jest.
Jeśli wybralibyśmy drogę, że można zagrać na niego Wywołańca, ale od razu on spada, bo sytuacja byłaby nielegalna, to ponownie mamy dziwny casus. Errata jak najbardziej rozwiązuje te kwestie. Zresztą Michał będzie legalny już tylko przez 2 i pół miesiąca.


Wróć do „Format sezon rozszerzony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość