Przegranie pojedynku pospolitym

Oficjalne pytania dotyczące kart legalnych w formacie sezon oraz sezon
Awatar użytkownika
lordziknedzik
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 823
Rejestracja: 2011-08-11, 12:27

Przegranie pojedynku pospolitym

Postautor: lordziknedzik » 2011-11-04, 20:20

Witam,
mam dwa pytania odnośnie pojedynków z pospolitymi.
Czy jeśli przegram pojedynek pospolitym, to czy tracę znaczniki na strategii, mimo iż przeciwnik ich nie zdobywa?


Drugie pytanie dotyczy tekstu Hańczy

http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/index.php/podglad/1065

tekst mówi: Wygrywając pojedynek zdobywa tyle znaczników na strategii, ilu Broni w nim używał.
nie ma tu ani słowa o pospolitych, więc zastanawiam się nad następującą rzeczą:
Zasada ogólna - pospolici nie dają ;p
Zasada szczegółowa - Hańcza zdobywa tyle ile miał broni.

Wydaje się, że szczegółowa nadpisuje ogólną, czyli Hańcza wygrywając z pospoliciakiem powinien dostawać znaczniki (tekst jego karty - "zdobywa" czyli jakby działo się to niezależnie od tego, z kim walczy).
Jestem oazą spokoju

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Przegranie pojedynku pospolitym

Postautor: Ksch » 2011-11-07, 18:16

Pospolity nie przynosi znacznika rywalowi, ale my za niego tracimy.

Hańcza nie nadpisuje zasady ogólnej, więc nie przynosi znaczników za pospolitego, wyjaśnienie Aliena:

Alien pisze:sprawdzić zasadę ogólną - wording pospolitego -> mówi ze nie dostaje się za niego znaczników na strategii

sprawdzić czy zasada szczególna w sposób wyraźny zastępuje zasadę ogólną -> nie, bo na Hańczy nie pisze żeby dostawał znaczniki za pokonanie pospolitych, a wycinek tekstu mówiący o znacznikach=ilości broni w żaden sposób nie omija keywordu pospolity.


Wróć do „Sezon 2 Warchoły i Pijanice”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość