Parafia i lafy/dochody posesji

Tu prosimy zadawać pytania dotyczące zasad, wedle reguł działu. Odpowiedzi są oficjalną wykładnią zasad gry.

Moderatorzy: Krzysztof, Jan Onufry, Valathorn

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Hrabia » 2016-01-27, 20:57

Mam na stole kartę

karta

1. Za ile kresek wyszukuję posesję:

karta

a) 0 kresek?
b) 2 kreski?

2. Jak już wystawię Cmentarzysko obok Parafii i rzucę Dziesięcinę to ile dukatów dobiorę?

karta
http://www.bachanalia.zgora.pl

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Jan Onufry » 2016-01-27, 22:08

1. Za 0 kresek

Od mastera w Kielcach powróciliśmy do dosłownego odczytywania zdolności Parafii:

Lafa twoich pozostałych posesji i kart posesji = ich dochód, a dochód = ich lafie.


Przy takim zapisie Parafia działa zarówno na posesje w grze jak i na karty posesji które jeszcze do gry nie weszły, czyli są w kredensie, dworze, lub lazarecie. Ponieważ Cmentarzysko ma standardową lafę 3 a dochód 1 to z chwilą wejścia Parafii do gry te cech zostają zmodyfikowane i lafa wynosi 1 a dochód 3. Dlatego też zgodnie ze zdolnością Parafii
C Z odrzuć X kresek > wyszukaj swoim w kredensie kartę posesji o lafie X+1 i weź ją do dworu.

aby wyszukać Cmentarzysko należy odrzucić 0 kresek (0+1=1 - aktualna lafa Cmentarzyska)

2. 3 dukaty

Zgodnie z powyższym, jak długo gracz kontroluje Parafię to na skutek działania jej zdolności statycznej jego posesje w grze (karty posesji w dworze, kredensie i lazarecie również) mają zamienione wartości lafy z dochodem, a zatem Cmentarzysko ma lafę 1 i dochód 3.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Hrabia » 2016-01-28, 10:29

Rozumiem w takim razie, że ten fragment nie obowiązuje:

A.H. pisze:211.2.a Jezeli skutek działania karty odwołuje sie do „Dochodu” lub „niezmodyfikowanego
Dochodu”, oznacza on Dochód wydrukowany na karcie.


I powinniśmy traktować symbole / nazwy cech wydrukowane na kartach jako zmodyfikowane cechy.
http://www.bachanalia.zgora.pl

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: veyDer » 2016-01-28, 11:20

Skąd taki wniosek? Treść działania karty Parafia i przytoczony przez Ciebie fragment absolutnie nic takiego nie sugerują. Możesz wyjaśnić, dlaczego nagle 211.2.a miałoby przestać działać?
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
Caanis
Weteran
Posty: 149
Rejestracja: 2014-01-27, 12:51
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Caanis » 2016-01-28, 12:00

A to ja się tu na szybkiego pod tę Parafię podłączę z pytaniem, jak rozpatrywany będzie dochód przy użyciu Zwierciadła, zakładając że przeciwnik używa Parafii?

Obrazek

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Jan Onufry » 2016-01-28, 14:58

Caanis pisze:A to ja się tu na szybkiego pod tę Parafię podłączę z pytaniem, jak rozpatrywany będzie dochód przy użyciu Zwierciadła, zakładając że przeciwnik używa Parafii?


Normalnie, to znaczy przeciwnik liczy swój dochód uwzględniając zdolność statyczną swojej Parafii a gracz kontrolujący Zwierciadło określa swój dochód dodając jeden do dochodu ustalonego przez przeciwnika.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Hrabia » 2016-01-28, 20:45

veyDer pisze:Skąd taki wniosek? Treść działania karty Parafia i przytoczony przez Ciebie fragment absolutnie nic takiego nie sugerują. Możesz wyjaśnić, dlaczego nagle 211.2.a miałoby przestać działać?


Na Dziesięcinie jest znaczek dochodu. Zgodnie z AH oznacza to "bazowy dochód wydrukowany na karcie", zgodnie z odpowiedzią Onufrego oznacza to "dochód zmodyfikowany przez Parafię". To samo jest w przypadku Parafii i wyszukiwania posesji. Parafia mówi o lafie, czyli według AH, bazowej lafie nadrukowanej na karcie. Według obecnej interpretacji oznacza to jednak lafę zmodyfikowaną przez Parafię. Czyli albo źle gramy albo jest punkt w AH do wykreślenia.
http://www.bachanalia.zgora.pl

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: veyDer » 2016-01-28, 21:07

Jest jeszcze trzecia opcja: Parafia posiada zdolność statyczną, która zamienia miejscami wartości wydrukowane na kartach, ale na potrzeby wszystkich innych kart są one traktowane nadal jak wydrukowane na karcie / niezmodyfikowane. I taki jest ze strony Rady Sędziowskiej punkt wyjścia do interpretacji wszelkich interakcji związanych z Parafią.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Hrabia » 2016-01-28, 21:31

Czyli mając na stole Parafię i Cmentarzysko rzucając Dziesięcinę dobieram w końcu 3 dukaty czy 1 za Cmentarzysko?
http://www.bachanalia.zgora.pl

Awatar użytkownika
Caanis
Weteran
Posty: 149
Rejestracja: 2014-01-27, 12:51
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Caanis » 2016-01-28, 21:59

Zgodnie z tym co napisał VeyDer, dobierasz 2 dukaty - 1 za nadrukowany dochód Parafii i 1 za nadrukowany dochód Cmentarzyska. Right? RIGHT?! :D

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Jan Onufry » 2016-01-28, 22:07

Łącznie dobierasz 4 dukaty - 3 za Cmentarzysko i 1 dukat za Parafię

Parafia w swej zdolności statycznej ustala nową wartość Dochodu "wydrukowanego", podobnie jak Modlitwa robi to z lafą Pobożnych, a zatem Dziesięcina nadal odnosi się do Dochodu zgodnie z AH tyle, że ten dochód ma teraz inną wartość niż przed pojawieniem się Parafii w grze. Dlatego traktujemy Cmentarzysko jakby miało wydrukowane cechy Lafa 1 i Dochód +3. Natomiast Parafia nie zmienia tych cech samej sobie, jeżeli jest tylko jedna w grze (a ma restrykt, więc zawsze będzie maksymalnie jedna), ponieważ jej zdolność dotyczy "pozostałych" posesji i kart posesji.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Hrabia » 2016-01-28, 22:27

a zatem Dziesięcina nadal odnosi się do Dochodu zgodnie z AH tyle, że ten dochód ma teraz inną wartość niż przed pojawieniem się Parafii w grze.


Czyli zmodyfikowany przez Parafię dochód jest dochodem niezmodyfikowanym pomimo tego, że zmodyfikowanym. Spoko, rozumiem, wszystko jasne i proste. Czy jest w tej grze więcej kart, które modyfikują cechy nie modyfikując ich? To może być istotna informacja.

Z mojej strony koniec tematu Parafii. Już wszystko wiem.
http://www.bachanalia.zgora.pl

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: veyDer » 2016-01-28, 23:33

Jeśli tak Ci łatwiej zapamiętać, jak interpretowana jest Parafia to spoko.

Na wypadek, gdyby innym graczom przydało się łatwiejsze wyjaśnienie to służę uprzejmie:

Kiedy gracz kontroluje Parafię, jego inne posesje mają zamienione miejscami wartości wydrukowane na karcie. Wydrukowana lafa = wydrukowanemu dochodowi a wydrukowany dochód = wydrukowanej lafie.

Nie jest to traktowane jako "modyfikacja" bazowej cechy a fizyczne zastąpienie wartości na karcie (jak ktoś chce to może nożyczkami "ciach" i poprzenosić sobie cyferki). Nie byłoby niejasności, gdyby na karcie widniał napis "dochód" zamiast symbolu dochodu (oznaczającego wartość bazową).

Hrabia pisze:Czy jest w tej grze więcej kart, które modyfikują cechy nie modyfikując ich? To może być istotna informacja.


Czy dobrze rozumiem, że Twoje pytanie brzmi:
"Czy jest w tej grze więcej kart, które ustalają inną bazową wartość cechy?"

Jeśli tak to znalazłem następujące (co nie znaczy, że jakiejś nie przegapiłem):
karta karta karta karta karta karta karta

Inną kategorią kart są karty ograniczające wartość cechy do pewnego minimum/maksimum:
karta karta

One działają już po wszystkich ewentualnych modyfikatorach i ustalają inną zmodyfikowaną wartość cechy.

Mam nadzieję, że to rozwiewa wszelkie wątpliwości ;-)
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
korek
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 591
Rejestracja: 2011-12-06, 13:08
Lokalizacja: Święta Warmia

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: korek » 2016-01-29, 20:08

To jeszcze taki myk:
Mamy na stole Parafię i jedną inną posesję - dajmy na to Las. Wystawiamy Folwark odrzucając Las, zatem "wówczas" lafa Folwarku powinna wynosić "0". Czy automatycznie zamienia się z dochodem i znów wynosi "5" a dochód "0" i tak już zostaje? Czy lafa Folwarku zostaje zmodyfikowana tylko "wówczas" gdy ją wystawiamy i później obie cechy pozostają na poziomie "5"?
Oczywiście sytuacja mało prawdopodobna, ale możliwa, wskazane, żeby i taka była wyjaśniona... ;-P

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Parafia i lafy/dochody posesji

Postautor: Jan Onufry » 2016-01-29, 20:31

Po pierwsze wskazane to byłoby zamieścić kartę lub chociaż link do karty której dotyczy pytanie. Bez tego biedny sędzia musi ganiać po wyszukiwarkach by sobie przypomnieć o co chodzi :evil:

karta

Tutaj sprawa jest prosta. Zamiana lafy z dochodem następuje już w chwili wejścia Parafii do gry i dotyczy wszystkich posesji gracza będących już w grze jak i tych, które jeszcze znajdują się w kredensie lub dworze. Zatem gdy wystawiany jest Folwark to już jego cechy traktujemy jako zamienione (co w tym wypadku nic nie zmienia) i jeżeli wystawiający go gracz chce użyć jego zdolności wyzwalanej i odrzucając swoją posesję z gry obniżyć lafę Folwarku do 0 to zmiana ta jest dokonywana już po wcześniejszej zmianie przez Parafię.
Z podaną sytuacją może się wiązać na problem pamiętania o tej zamianie. Ponieważ na Folwarku użyto określenia "Lafa" a nie koszt, oznacza to, że od chwili użycia zdolności Folwarku posiada on cechy Dochód = +5, Lafa = 0, co za tym idzie, po odrzuceniu, lub usunięciu z gry Parafii jego cechy zostaną ponownie zamienione, na Dochód = +0 i Lafa = 5 ale konia z rzędem temu, kto będzie o tym później pamiętał. Analogicznie, jeżeli Parafia wejdzie do gry, gdy już Folwark będzie na stole i przy jego wejściu do gry wykorzystano jego zdolność wyzwalaną, to Parafia spowoduje, że po zamianie będzie miał on cechy Lafa = 5, Dochód = +0. A to nie będzie miłe dla gracza, o ile on lub jego przeciwnik bedą o tym pamietać.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?


Wróć do „Pytania do sędziego”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość