Wiedza gracza a wiedza postaci

Cuda Wanadii i tajemnice kolonii, sekrety przeszłości, niezwykli antagoniści i wydarzenia z pierwszych stron gazet - czyli rozmowy o świecie gry.
irvsen
Posty: 4
Rejestracja: 2010-11-30, 07:33

Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: irvsen » 2010-12-07, 19:46

Jaki jest stan wiedzy społeczeństwa w Wolsungu odnosząc się do wiedzy znanej nam dziś chodzi mi głównie o pierwiastki i stopy metalów np. czy gracz może pójść kupić litowce (które wybuchają w kontakcie z wodą) w sklepie. Mam graczy o rozległych zainteresowaniach i wiedzy, a technomag często mnie pyta o to czy może użyć takich związków.

Ps. Muszę dodać że moi gracze studiują na politechnice.
Ostatnio zmieniony 2010-12-07, 21:25 przez irvsen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hamerek
Posty: 21
Rejestracja: 2010-07-05, 11:30

Re: Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: hamerek » 2010-12-07, 20:10

Z tego co wiem w Wolsungu nie występują pierwiastki, które zastąpione są żywiołami.
Wszystko składa się z 4 żywiołów zaś rolę elektryczności pełni mana.
Energia maniczna płynie w kontaktach w każdym cywilizowanym domu. Zaś jest ona produkowana przez specjalne piece parowe.
Zamiast reakcji chemicznych i fizycznych są zaklęcia i inne efekty magiczne.

Dzięki takim transformacją świat Wolsunga jest piękny i fantastyczny.

Wracając do pytanie: Bohaterowie są bohaterami przez duże B i wiedzą tyle jakby byli po studiach na każdym kierunku. Czyli wiedzą, że jak wyrzucą granat to on wybuchnie, wiedzą jak wyglądają zaklęcia wyryte na czymś i że mogą wybuchnąć.
Co do zastosowań to myślę, że jest z nimi tak jak z nami litowce w kontakcie z wodą mogą wybuchnąć ale co zrobić żeby to był naprawdę duży wybuch? Trzeba mieć wiedzę chemiczną, w Wolsungu bym powiedział, że trzeba mieć wiedzę alchemiczną bądź być magiem.
W dodatku bohaterowie na czarnym rynku powinni mieć dostęp do wszystkiego tylko cena jest ogranicznikiem :)

PS Proces tworzenia bomby atomowej też w teorii nie jest trudny, wystarczy mieć dwie kule po 2kg Uranu i zderzyć je ze sobą z odpowiednią szybkością. Czemu Iran tak długo męczy się z jej tworzeniem? Niech to będzie pytanie do rozważenia.
PSS proszę nie komentować, ze wystarczy 2x1.9999kg do stworzenia bomby bo to niczego nie wnosi.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

rogalix
Posty: 1
Rejestracja: 2010-12-08, 00:22

Re: Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: rogalix » 2010-12-08, 01:12

Co do pierwiastków to raczej sadzę, iż nie powinno się stwierdzać że pierwiastki nie istnieją... W alchemicznym ujęciu starano się opisać właśnie substancje i pierwiastki żywiołami, więc sądzę że coś takiego jak lit czy np pierwiastek o twardości tytanu bądź nawet pierwiastki promieniotwórcze istnieją aczkolwiek na pewno nie jako np. Pluton czy Tryt. Oczywiście nie wyklucza to całej masy innych cudownych związków nieznanych "naszej nauce". Co do elektryczności to też nie można powiedzieć, że jej nie ma, a porostu w tym uniwersum nie zdobyła ona przewagi ze względu na dużo bardziej efektywną energię maniczną. Mamy burze z piorunami, i na pewno zgodne z konwencją będzie np. posiadanie przedmiotu (ewentualnie gadżetu) zamieniającego zmagazynowaną manę, na energię elektryczną w postaci wyładowań...

Co do bomby atomowej to nie powiedział bym że nawet w uproszczonej teorii jest to łatwe :-P ... A gracze? Czemu nie mieli by odbyć szalonej wyprawy do dawno już zapomnianych kopalni w których to w trakcie wojny wydobywano dziwny pierwiastek, pozwalający na wydzielenie ogromnej ilości many, aczkolwiek zabójczy dla osób które przebywają dłuższy czas w jego kontakcie.Wszystko się da :-) Od tego mamy Wolsunga :mrgreen:

irvsen
Posty: 4
Rejestracja: 2010-11-30, 07:33

Re: Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: irvsen » 2010-12-08, 13:32

W takim układzie prosiłbym jakiś autorytet o wypowiedzenie się. Z góry dziękuje.

radical dreamer
Bohater
Posty: 59
Rejestracja: 2010-07-06, 22:05

Re: Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: radical dreamer » 2010-12-08, 13:57

W świecie Wolsunga w ogóle nie ma pierwiastków. Albo inaczej mówiąc, to właśnie żywioły są pierwiastkami. To nie są jakieś tam wymysły alchemików czy niedostateczny poziom nauki ale prawdziwa budowa świata.

Nie jestem pewien czy materia ma budowę ciągłą (co by było wygodne dla przygód z pomniejszaniem i powiększaniem postaci) czy też raczej taką jak "u nas" czyli ziarnistą z atomami - ale jeśli ziarnistą to są dokładnie cztery rodzaje atomów: ogień, powietrze, ziemia i woda.

A jeśli ktoś chce się czepiać że cztery składniki dają za małą ilość kombinacji to mam tylko jedną odpowiedź: magia :P

Awatar użytkownika
Garnek
Administrator
Posty: 127
Rejestracja: 2010-04-19, 11:53
Kontaktowanie:

Re: Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: Garnek » 2010-12-09, 15:20

Rzcezywiście, chemia i fizyka w świecie Wolsunga działa na zupełnie innych zasadach, niż nasza. Właśnie dlatego, żebyu nie musieć się zastanawiac nad litowcami w wodzie i wodorem w sterowcach.
Zamiast pierwiastków - żywioły, zamiast elektryczności - mana, nie dko końca rozpoznany wpływ astralu, emocje wpływające na materię (taka nieoznaczoność Heisenberga na sterydach). To celowy zabieg. Wśród twórców i pierwszych testerów gry zdarzają się inżynierowie i ścisłowcy, więc też zetknęliśmy się z tym problemem :)

Jeśli twoi gracze chcą wynaleźć coś wybuchowego, polecam wykupienie odpowiedniej mocy, zaklęcia lub gadżetu. Choćby: Metaliczno-Hydrologiczny Detonator inż. Schmidta (5PD) za żeton: podczas walki wszyscy przeciwnicy w zasięgu bliskim lub średnim muszą wykonać test wysportowania ST 15. W razie niepowodzenia tracą znacznik.

Diabeł
Bohater
Posty: 60
Rejestracja: 2010-04-19, 20:43

Re: Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: Diabeł » 2011-01-04, 11:04

Ogólnie - bogom dziękuje że Wolsung upraszcza zasady fizyki i chemii. W naszej drużynie jest dwóch studentów fizyki, z którymi taka gra mogła by być męczarnią dla MG.Wiecie, ja rozumiem że z niektórych bije fanatyzm. Ja mógłbym się pokusić o rozpisanie na jakich zasadach działają Wolsungowe maszyny różnicowe w oparciu o dzisiejszą wiedzę informatyczną. Ale zasadniczo po co? Nie każdemu podobają się takie rozbudowane koncepcje o których nie ma pojęcia.O ile we własnym gronie to może się fajnie sprawdzić, tak należy pamiętać, że ktokolwiek weźmie Wolsunga musi umieć się nim bawić. Dlatego taki uproszczenie jest świetne.

Awatar użytkownika
CerberV
Posty: 8
Rejestracja: 2010-10-15, 13:01

Re: Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: CerberV » 2011-01-04, 17:52

A jak dla mnie, skoro w Wolsungu zaistniały pierwiastki typu złoto, żelazo i i kilka innych to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wynaleźć metal wybuchający w kontakcie z wodą, jak np. sód i opisać go jako odmiana żywiołu ziemi i ognia, lub jedna z bardzo rzadkich mieszanek żywiołów powietrza i ziemi(żywiołów przeciwstawnych)

Awatar użytkownika
hamerek
Posty: 21
Rejestracja: 2010-07-05, 11:30

Re: Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: hamerek » 2011-01-06, 12:47

Właśnie chciałbym jeszcze zapytać jak elfy reagują na stal i czy jest coś zamiast niej w powszechnym użyciu?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
CerberV
Posty: 8
Rejestracja: 2010-10-15, 13:01

Re: Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: CerberV » 2011-01-06, 14:50

Zapewne tak jak na żelazo. Wiesz.. wysypka, kichanie, ból. A zastępuje ją creidillian, czy jak to to się tam pisało.

Awatar użytkownika
Garnek
Administrator
Posty: 127
Rejestracja: 2010-04-19, 11:53
Kontaktowanie:

Re: Wiedza gracza a wiedza postaci

Postautor: Garnek » 2011-01-07, 14:38

hamerek pisze:Właśnie chciałbym jeszcze zapytać jak elfy reagują na stal i czy jest coś zamiast niej w powszechnym użyciu?


Mosiądz, metale kolorowe, drewno, okładziny wszelkiego rodzaju (kość słoniowa, masa perłowa, materiały, skóra), creidnallen (choć to bardzo droga sprawa). Eksperymentuje się też z domieszkowaniem stali, ale póki co, wciąż wywołuje ona alergię - nie jest tak śmiertelna jak zimne żelazo, lecz wciąż nieprzyjemna.


Wróć do „Świat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość