Replika w fazie odznaczania

Awatar użytkownika
Bezimienny
Weteran
Posty: 183
Rejestracja: 2011-08-10, 16:39

Replika w fazie odznaczania

Postautor: Bezimienny » 2012-05-30, 21:33

W instrukcji na stronie 11 pisze:

"Uwaga! Podczas określania inicjatywy, przekupywania szlachty i odznaczania kart, każdy z graczy ma prawo do jednej repliki - czyli odpowiedniej reakcji na dzaiałania przeciwnika (lub swoje). [...]"

Czy oznacza to, że każdy z graczy może zagrać tylko jedną replikę w fazie odznaczania?

przykład:
przeciwnik zagrywa Zajazd, ja zagrywam bujdy i na tym koniec

Czy może jednak działa zasada stosu i takie tam, a w tym wypadku raczej chodzi o to, iż na wszystkie czynności w tej fazie gry zagrywamy jedną replike?

Przykład:
przeciwnik zagrywa Zajazd, ja zagrywam bujdy, przeciwnik Liberum veto, i tak do wypstrykania się z wszystkich umilających życie "przerywajek" ^^

Awatar użytkownika
wodzu
Charakternik
Posty: 997
Rejestracja: 2011-03-31, 12:52
Lokalizacja: Oława

Re: Replika w fazie odznaczania

Postautor: wodzu » 2012-05-30, 23:08

Bezimienny pisze:przeciwnik zagrywa Zajazd, ja zagrywam bujdy, przeciwnik Liberum veto, i tak do wypstrykania się z wszystkich umilających życie "przerywajek" ^^


właśnie tak :) przy czym Ty też możesz zagrać swoją replikę w fazie rozliczenia, na którą też możecie odpowiadać przeszkadzajkami.
Mąż i ojciec :-D

Cysorz

Re: Replika w fazie odznaczania

Postautor: Cysorz » 2012-05-31, 06:30

Tak jak zostało powiedziane, Zajazd jest repliką w fazie rozliczenia a nie odznaczenia (jak w tytule).

Jeżeli w fazie rozliczenia Twój rywal zagra Zajazd a Ty bujdy, to on ma prawo zagrać "kolejną" replikę. Bujdy negują zagranie karty (czyli zachowujecie się tak, jakby tego Zajazdu nie zagrano).

Gdybyś na Zajazd zagrał Liberum Veto z ręki albo Kontrę rywal nie ma prawa zagrywać innych replik, powieważ te karty negują tylko skutek, koszt zostaje poniesiony (a kosztem zagrania Zajazdu jest replika w fazie rozliczenia).

Niestety takie niuanse rozumie się dopiero po x partiach w Veto:p

Serenicus
Weteran
Posty: 140
Rejestracja: 2011-04-18, 22:27

Re: Replika w fazie odznaczania

Postautor: Serenicus » 2012-05-31, 07:46

Cysorz pisze:
Gdybyś na Zajazd zagrał Liberum Veto z ręki albo Kontrę rywal nie ma prawa zagrywać innych replik, powieważ te karty negują tylko skutek, koszt zostaje poniesiony (a kosztem zagrania Zajazdu jest replika w fazie rozliczenia).

Rozróżnijmy jedną kwestię. Zagranie Zajadu jest repliką w fazie rozliczenia. Zagranie bujd, czy jakiejkolwiek innej karty, blokującej (negującej czy to skutek czy cały efekt zagrania), nie jest repliką w fazie rozliczenia, tylko repliką na zajazd.
Przykład.
Gra awa kotra awa. Pierwszy gracz rzuca Zajazd, drugi bujdy. Drugi gracz tez moze rzucic zajazd, a pierwszy nadal moze sprobowac go zanegowac.

PS. Jest jakaś jedna wiążąca wykładnia co do Liberum Veto? Od kiedy przy liberum veto koszt zostaje poniesiony? Pierwsze słysze...

Awatar użytkownika
Bezimienny
Weteran
Posty: 183
Rejestracja: 2011-08-10, 16:39

Re: Replika w fazie odznaczania

Postautor: Bezimienny » 2012-05-31, 07:57

A to niby nie jest tak, że jak na karcie pisze "zaneguj skutek jej zagrania" to równocześnie oznacza "jej koszt został poniesiony"? Czyli w taki razie to by oznaczało, że jak zagram LV z ręki na wystawienie postaci, a przeciwnik tego zagrania nie zaneguje, to wtedy traci czyn? oO''''

Cysorz

Re: Replika w fazie odznaczania

Postautor: Cysorz » 2012-05-31, 07:58

Liberum Veto Sisto Activitatem neguje zagranie karty. Liberum Veto zagrane z ręki (erkowe, tak?) neguje skutek.

sprawdż Waszmość http://www.veto2ed.pl/static/sezonSzpie ... LegalCards

Bezimienny- tak jest, traci czyn. Jednak nie płaci lafy.

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Replika w fazie odznaczania

Postautor: Hrabia » 2012-05-31, 09:57

W dużej mierze Cysorz ma rację, ale nie do końca ;)

Przy kartach, które negują skutek zagrania (np. LV z ręki) ważne jest jaką kartę zagrywaliśmy.

Jeżeli jest to karta, która miała zostać wystawiona i stać się Elementem Stałym Stołu (np. postać, moderunek, dołączany efekt, itp.) to odrzucamy ją i nie ponosimy żadnego kosztu wystawienia - ani dukatów, ani czynu, itp.

Jeżeli karta nie miała stać się ESS (np. sztych, efekt z natychmiatowym skutkiem, itp.) to koszt jest poniesiony w pełni. Np. Jeśli rzucę Bal u Księcia Pana, a ktoś zaneguje LV z ręki, tracę czyn i 3 dukaty.

karta
http://www.bachanalia.zgora.pl

Serenicus
Weteran
Posty: 140
Rejestracja: 2011-04-18, 22:27

Re: Replika w fazie odznaczania

Postautor: Serenicus » 2012-05-31, 12:11

Dziekuje Hrabio ze stoisz na strazy zasad! Przez moment sie przestraszylem, ze zargywane z reki LV sprawia ze nie tylko tracimy czyn ale i zloto za np. zagrana postac. Teraz juz wszystko jasne.

Awatar użytkownika
Arto
Sobiepan
Posty: 453
Rejestracja: 2011-11-07, 22:43
Lokalizacja: Jarocin/Poznań

Re: Replika w fazie odznaczania

Postautor: Arto » 2012-05-31, 16:52

Które karty negują skutek tak, że koszt musi zostać poniesiony?
"Raz maty rodyła!"

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Replika w fazie odznaczania

Postautor: Hrabia » 2012-05-31, 22:30

Wszystkie, które mają napisane "zaneguj skutek" a nie "zaneguj zagranie". Tak naprawdę obecnie chyba tylko Bujdy i LV Sisto negują zagranie karty, czyli nie ponosi się nigdy żadnego kosztu. Pozostałe "negowaczki" negują skutek.
http://www.bachanalia.zgora.pl


Wróć do „Różne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość