Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Awatar użytkownika
jeleń
Bohater
Posty: 92
Rejestracja: 2012-05-20, 21:47
Lokalizacja: Kraków

Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: jeleń » 2012-08-16, 11:39

Mam trzy pytania dotyczące Cięcia Wpion, Zasłony i Ściany:

Obrazek
1. Cięcie wpion zagrane w pojedynku/potyczce daje bonus tylko za frakcyjne postacie, czy również za frakcyjne oddziały?

Obrazek
2. Czy po erracie:
"Część splitu zostaje zerratowana: "Zasłona" staje się efektem, a nie sztychem i traci słowo kluczowe "Obrona"."
mogę zagrać Zasłonę na oddział w potyczce?

Obrazek
3. W potyczce Ściana Żelaza daje bonus +4 czy +7?

Awatar użytkownika
Ikarus
Legenda
Posty: 1735
Rejestracja: 2011-08-05, 00:25
Lokalizacja: Marki/Saska Kępa

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: Ikarus » 2012-08-23, 13:55

jeleń pisze:Mam trzy pytania dotyczące Cięcia Wpion, Zasłony i Ściany:
1. Cięcie wpion zagrane w pojedynku/potyczce daje bonus tylko za frakcyjne postacie, czy również za frakcyjne oddziały?
2.Część splitu zostaje zerratowana: "Zasłona" staje się efektem, a nie sztychem i traci słowo kluczowe "Obrona"."
mogę zagrać Zasłonę na oddział w potyczce?
3. W potyczce Ściana Żelaza daje bonus +4 czy +7?


1. Cięcie wpion daje +2 do szabli tylko za każdego "towarzysza" z tej samej frakcji.
Zgodnie z AH - Towarzyszami są dla siebie nawzajem postaci w kompanii, zatem bonusy do szabli nie dotyczą oddziałów.

2. Nie możesz. Nadal pozostaje wording. R w pojedynku.
Natomiast zgodnie z 513.2.c. "Pojedynek co do zasady może odbywać się tylko między postaciami (lub postacią i oddziałem) z różnych kompanii". Zasłonę zatem możesz zagrać tylko na postać.
Po erracie sytuacja z Zasłoną ma się podobnie jak z kartą Słuszny gniew: Obrazek

3. Odpowiedź podobnie jak w pytaniu 2. Ściana żelaza jest R w pojedynku, więc możesz zagrać tylko na postać bądź na oddział, gdy pojedynkuje się z postacią (czyli gdy oddział traktowany jest jak postać).
Gdy zagrasz Ścianę na postać pojedynkującą się z inną postacią wtedy +4.
Gdy zagrasz Ścianę na postać pojedynkującą się z oddziałem wtedy + 7
Gdy zagrasz Ścianę na oddział pojedynkujący się z postacią wtedy +4
Nie możesz zagrać ściany w potyczce - gdy oddział pojedynkuje się z oddziałem.
Jeśli coś jest niejasne, pisz śmiało.
Nie śpię, bo trzymam kredens.

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: neishin » 2012-08-23, 14:04

Pamiętajmy jednakże, że w oddział biorący udział w pojedynku (czyli walczący z postacią) staje się postacią, wtedy Zasłona i Słuszny gniew wchodzą jak najbardziej.

A co do Ściany żelaza to oczywiście możesz zagrać go w potyczce - jak każdy inny sztych, tyle że za bazowe 4.
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
Skaven
Posty: 1210
Rejestracja: 2011-05-24, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: Skaven » 2012-08-23, 14:09

Tak, wszelkie sztychy zarówno obrony jak i cięcia można zagrywać także w potyczkach. Jedyne czego nie można to zagrywać manewru w pojedynku.
-----
gg: 10326982 (nie pomagam składać talii, nie odpowiadam na pytania o zasady, bo od tego jest forum)
-"Tak Saven, wiem że homini i nagły to Twoja zasługa, ale chwały za to nie oddam" -Ksch

Awatar użytkownika
Ikarus
Legenda
Posty: 1735
Rejestracja: 2011-08-05, 00:25
Lokalizacja: Marki/Saska Kępa

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: Ikarus » 2012-08-23, 14:21

To już wiem, co miałem źle na egzaminie. Od kilku tygodni czytam z większą wnikliwością wykładnię z forum, jednak jeszcze sporo pracy przede mną. Dam radę, mam całe 3 miesiące. ;-)
BTW, zapomniałem o tym: "Podczas potyczki można zagrywać sztychy (...) aby zwiększyć swoją bitność".
Dzięki za sprostowanie.
Nie śpię, bo trzymam kredens.

Awatar użytkownika
jeleń
Bohater
Posty: 92
Rejestracja: 2012-05-20, 21:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: jeleń » 2012-08-23, 22:05

Dzięki za odpowiedź, co do 2 i 3 jest tak jak myślałem, co do 1 to trochę zasmuciła mnie ta odpowiedź:/ Szkoda, myślałem że skoro na cięciach i obronach jest "R w pojedynku" a de facto powinno być "R w pojedynku lub potyczce" bo tak one działają, to może coś jeszcze pozostało pominięte w tekście kart...
Jeszcze jedno pytanie w temacie:
Czy cięcie wpion zagrane w potyczce daje bonus od postaci frakcyjnych? Bo jeżeli trzymać się w 100% tekstu karty to w potyczce w ogóle nie można tego cięcia zagrać (chodzi o część "postać, na którą zagrywasz ten sztych"), a przecież można, więc może jednak jest tam jeszcze coś, co działa a nie jest dopisane? (pewnie nie, ale i tak zapytam:P)

Awatar użytkownika
MrDzemik
Sobiepan
Posty: 308
Rejestracja: 2012-07-09, 06:34
Lokalizacja: Tczew

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: MrDzemik » 2012-10-12, 09:19

Sorki za wskrzeszanie tematu, ale trochę nie rozumiem po co zwiększać oddziałom szablę w potyczce, skoro porównują one swoją bitność ;o

Awatar użytkownika
Arto
Sobiepan
Posty: 453
Rejestracja: 2011-11-07, 22:43
Lokalizacja: Jarocin/Poznań

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: Arto » 2012-10-12, 09:37

Rzucając Sztych na oddział w potyczce zwiększasz jego bitność. Twoja bitność będzie większa od bitności przeciwnika o tyle, że przewyższy lub będzie równa wartości karności pokonanego oddziału = spada do lazaretu i zgarniasz kreskę.
"Raz maty rodyła!"

Awatar użytkownika
MrDzemik
Sobiepan
Posty: 308
Rejestracja: 2012-07-09, 06:34
Lokalizacja: Tczew

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: MrDzemik » 2012-10-12, 09:50

Manewry owszem, zwiększają bitność, ale wszystkie cięcia i obrony odnoszą się do szabli.
Nie widzę w AH nigdzie zapisu, który by mówił o tym, że sztychy zwiększające szablę w pojedynku, zwiększają w potyczce bitność.
Mógłbyś zamieścić cytat?

Co ciekawe nigdzie też nie napisano, że oddziały zniszczone trafiają do lazaretu ;p

Awatar użytkownika
Arto
Sobiepan
Posty: 453
Rejestracja: 2011-11-07, 22:43
Lokalizacja: Jarocin/Poznań

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: Arto » 2012-10-12, 09:56

Cytat z instrukcji:
"Zakończenie potyczki
Gdy obaj gracze – jeden po drugim – powiedzą „pas” wówczas potyczka kończy się.
Należy porównać cechę Bitność obu walczących ze sobą oddziałów, zmodyfikowaną
o użyte zasady, zagrane sztychy i repliki itd.
Jeżeli oddział ma wyższą Bitność od oddziału przeciwnika, oznacza to, że wygrał potyczkę,
a oddział przeciwnika jest uznany za uciekający – należy Z (zaznaczyć) jego
kartę. Jeśli był już zaznaczony otrzymuje znacznik zmęczenia.
Jeżeli różnica Bitności wynosi tyle (lub więcej) ile Karność pokonanego oddziału,
taki oddział jest zniszczony i należy go odrzucić do lazaretu wraz z wszystkimi
dołączonymi kartami (patrz str. 29: ramka Odrzucanie i usuwanie kart). Gracz kontrolujący
ten oddział oddaje przeciwnikowi jedną kreskę."

Cytat z A.H.:
"514.6 Etap rozpatrzenia potyczki (aktywny) polega na podsumowaniu cechy Bitnosc obu walczacych
oddziałów. Oddział, który ma mniejsza zmodyfikowana ceche Bitnosc, przegrywa
potyczke i zostaje zaznaczony. Jezeli był juz zaznaczony dostaje znacznik zmeczenia.
Jezeli przewaga Bitnosci jest równa lub wieksza niz Karnosc pokonanego oddziału,
to jest on zniszczony. Gracz, którego oddział został zniszczony oddaje zwyciezcy jedna
Kreske." Faktycznie nie ma nic o Lazarecie. Proszę o wyjaśnienie jak mam zachować się w takiej sytuacji? Instrukcja będzie poprawiana, nie jest ostateczną wersją i wydaje mi się, że A.H. stoją wyżej.

A.H.:
700.1.h Ciecie. Sztych ze słowem kluczowym Ciecie moze byc uzyty w pojedynku lub
potyczce.
700.1.af Obrona. Sztych ze słowem kluczowym Obrona moze byc uzyty w pojedynku lub
potyczce.

Skoro mogą być używane także w potyczce, to z pewnością nie podnoszą Karności albo Lafy. Nie szukajmy na siłę błędów.
"Raz maty rodyła!"

Awatar użytkownika
jeleń
Bohater
Posty: 92
Rejestracja: 2012-05-20, 21:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: jeleń » 2012-10-12, 10:07

Skoro poruszono już temat potyczek w AH to przypomnę o małym błędzie w najnowszej wersji:

Pod "514 Potyczki" znajdują się: "514.3 Etap przyjecia/Odmowy przyjecia wyzwania (aktywny)." i "514.4 Etap wyboru moderunków (pasywny)." odnoszące się do pojedynków, z czego wynika że do oddziału mogą być dołączone konie i bronie, oraz że oddział może odmówić wyzwania...

pozostałe kwestie tutaj:
viewtopic.php?f=92&t=5555

I żeby nie było znalazłem przez przypadek, nie na siłę ;-)

Awatar użytkownika
MrDzemik
Sobiepan
Posty: 308
Rejestracja: 2012-07-09, 06:34
Lokalizacja: Tczew

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: MrDzemik » 2012-10-12, 10:16

Jakie szukanie błędów na siłę?
AH powinno precyzyjnie określać zasady, bez żadnych domysłów. Nadal uważam, że zwiększanie szabli w potyczce nie jest równe zwiększaniu bitności, bo taka zasada nie istnieje.
Można w potyczce zagrać np. Skrytobójczy cios, aby zaznaczyć postać, bitności jednak tym nie zwiększysz.

Awatar użytkownika
thabass
Vetomaniak
Posty: 635
Rejestracja: 2011-11-26, 11:49
Lokalizacja: Hindenburg

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: thabass » 2012-10-12, 10:22

A nie chodzi tutaj o moderunki które mogą być podłączone do oddziałów. W końcu jeśli nie można podłączyć danego moderunku to go nie podepniesz. Moderunek oddziału i tak liczy się w potyczce.

Awatar użytkownika
jeleń
Bohater
Posty: 92
Rejestracja: 2012-05-20, 21:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Cięcie Wpion, Zasłona i Ściana Żelaza

Postautor: jeleń » 2012-10-12, 10:26

Jest przekopiowane z zasad pojedynku:

514.4.a Po przyjęciu wyzwania gracze, zaczynając od gracza będącego przy głosie wybierają komplet moderunków do użycia w pojedynku - odpowiednio po jednej sztuce każdego dołączonego moderunku o słowie kluczowym: koń i broń. W trakcie pojedynku gracze mogą używać zasad gry dołączonych do postaci koni i broni tylko z wybranych w tym etapie moderunków.


tak samo jak 514.3 Etap przyjecia/Odmowy przyjecia wyzwania (aktywny).


Wróć do „Sztychy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość