Panie, tak się nie godzi a Kontra

Kyoshiro
Sobiepan
Posty: 467
Rejestracja: 2012-03-27, 16:47

Panie, tak się nie godzi a Kontra

Postautor: Kyoshiro » 2012-06-24, 22:07

Mam pytanie - otóż, Kontra, jak wiadomo, neguje SKUTEK zagrania karty, a koszt zostaje poniesiony. Koszt z kolei jest opisany na lewo od symbolu >. Wording karty Panie, tak się nie godzi mówi:
Cięcie. R w pojedynku > Szabla +3. R poza pojedynkiem albo potyczką, kiedy przeciwnik zagrywa kartę > odrzuć tę kartę, aby zagrywana karta weszła do gry zaznaczona.


Skoro więc kosztem jest tu zużycie repliki kiedy przeciwnik zagrywa kartę, a skutkiem odrzucenie zarówno tego sztychu jak i zaznaczenie zagranej postaci, to czy gdyby przeciwnik na tę kartę zagrał Kontrę, to Panie tak się nie godzi wędruje do lazaretu czy też wraca do dworu?

karta

Cysorz

Re: Panie, tak się nie godzi a Kontra

Postautor: Cysorz » 2012-06-25, 07:28

Do lazaretu, jak mogłoby być inaczej?

Awatar użytkownika
Rafaell
Posty: 1655
Rejestracja: 2011-03-28, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panie, tak się nie godzi a Kontra

Postautor: Rafaell » 2012-06-25, 09:25

Cysorz pisze:Do lazaretu, jak mogłoby być inaczej?


Poprawnie.
Gram z przyjemności ale dla wyniku. Tytanowy Janusz z Mołdawi.
15x10=110!

Kyoshiro
Sobiepan
Posty: 467
Rejestracja: 2012-03-27, 16:47

Re: Panie, tak się nie godzi a Kontra

Postautor: Kyoshiro » 2012-06-25, 11:56

Do lazaretu, jak mogłoby być inaczej?


Kontra neguje skutek. W Panie, tak się nie godzi skutki są dwa:
-Odrzucenie karty Panie, tak się nie godzi
-Zaznaczenie karty, która weszła do gry.
Kontra neguje skutek, jak to już pisałem, więc powinna zanegować i odrzucenie Panie, tak się nie godzi, i zanegować zaznaczenie karty przeciwnika. Odrzucenie do lazaretu tej karty nie jest więc kosztem, a skutkiem.

Awatar użytkownika
Sheva
Vetomaniak
Posty: 719
Rejestracja: 2012-02-21, 21:22

Re: Panie, tak się nie godzi a Kontra

Postautor: Sheva » 2012-06-25, 12:21

zauważ ze wtedy mógłbyś zagrać ja ponownie a przeciwnikowi kontra spadła... Zupełnie bez sensu i logiki. Tak jakbys używał veto sisto i karta nie została przecież zagrana więc z powrotem na rękę...
Zostałem Tata! HA!!!

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Panie, tak się nie godzi a Kontra

Postautor: Hrabia » 2012-06-25, 13:15

Niezależnie od tego co pisze na karcie - jeśli używasz karty, która nie staje się Elementem Stałym Stołu to jest ona odrzucana (albo usuwana) po użyciu - taka jest mechanika gry.

Zapis na Panie tak się nie godzi jest może trochę nieszczęśliwy, ale nie zmienia to mechaniki gry.
http://www.bachanalia.zgora.pl

Kyoshiro
Sobiepan
Posty: 467
Rejestracja: 2012-03-27, 16:47

Re: Panie, tak się nie godzi a Kontra

Postautor: Kyoshiro » 2012-06-25, 14:19

zauważ ze wtedy mógłbyś zagrać ja ponownie a przeciwnikowi kontra spadła... Zupełnie bez sensu i logiki. Tak jakbys używał veto sisto i karta nie została przecież zagrana więc z powrotem na rękę...


Akurat w przypadku zagrania Kontry sens mimo wszystko by był - zużycie repliki jest kosztem zagrania, więc nie można by było użyć ponownie tej karty.
W przypadku Liberum veto zapis karty wyraźnie mówi: "Karta nie działa i jest ona odrzucania" - więc nie byłoby wątpliwości, że Panie, tak się nie godzi spada

No, ale cóż, mechanika gry to mechanika gry. I tak w sumie nie zamierzałem używać tej karty - zaintrygował mnie jedynie opis, gdyż to chyba jedyna karta sztychu/efektu której odrzucenie jest skutkiem, nie kosztem.


Wróć do „Sztychy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość