Koszt a efekt

rambo_muminek
Posty: 27
Rejestracja: 2009-10-04, 18:01
Lokalizacja: Szczecin

Re: Koszt a efekt

Postautor: rambo_muminek » 2009-11-21, 20:40

A czy przy "ależ waść" i "psi syn" nie jest tak, że w sumie część kosztu jest poniesiona? Bo z tego co pamiętam czyn tracisz ale nie płacisz dukatów.

Awatar użytkownika
thael
Sławny
Posty: 1056
Rejestracja: 2009-08-24, 12:58
Kontaktowanie:

Re: Koszt a efekt

Postautor: thael » 2009-11-21, 21:42

rambo_muminek pisze:A czy przy "ależ waść" i "psi syn" nie jest tak, że w sumie część kosztu jest poniesiona? Bo z tego co pamiętam czyn tracisz ale nie płacisz dukatów.

no z tymi kartami to za przeproszeniem burdel jest...
po erracie ależ waścia (przy dodruku kuźni) ma on tekst "kiedy przeciwnik wystawia postać" dokładnie tak jak psi syn
i teraz w zależności od :-P jest albo strata czynu albo nie
zdaje się że ostatnio ustalono (i w świetle nawet tej powyższej dyskusji właśnie tak powinno być) że zanegowanie WYSTAWIENIA POSTACI PRZEZ ależ waścia lub psiego syna nie powoduje utraty czynu - tak mówił też ostatnio Serafin (a on przecie też gra Radziami)

(EDIT: wstawiłem to co drukowanymi bo o to mi chodziło a oczywiście się pomyliłem pisząc)
Ostatnio zmieniony 2009-11-22, 00:36 przez thael, łącznie zmieniany 1 raz.
In te, Dómine, sperávi:
non confúndar in ætérnum.

rambo_muminek
Posty: 27
Rejestracja: 2009-10-04, 18:01
Lokalizacja: Szczecin

Re: Koszt a efekt

Postautor: rambo_muminek » 2009-11-22, 00:04

Nie no zanegowanie ależ waścia to raczej oczywista sprawa. Ciekawsza jest sytuacja kiedy ależ waść wejdzie i cofnie mi postać na rękę bo np. taka karta jak ja nie pozwalam ma wyraźnie napisane, że koszt czynu jest poniesiony a ależ waść nie ma takich słów mimo to sprawia iż po udanym zagraniu tej karty tracimy czyn.

Awatar użytkownika
thael
Sławny
Posty: 1056
Rejestracja: 2009-08-24, 12:58
Kontaktowanie:

Re: Koszt a efekt

Postautor: thael » 2009-11-22, 00:35

:oops:
nie no oczywiście o to mi chodziło - nie zanegowanie ależ waścia ale zanegowanie wystawienia postaci przez ależ waść (coś przysnąłem chyba)
podobno ostatnimi czasy cofniecie takie postaci nie jest związane ze stratą czynu :-)
In te, Dómine, sperávi:
non confúndar in ætérnum.

rambo_muminek
Posty: 27
Rejestracja: 2009-10-04, 18:01
Lokalizacja: Szczecin

Re: Koszt a efekt

Postautor: rambo_muminek » 2009-11-22, 10:51

Nie tracę czynu jak cofnie mi postać z ależ waścia? Toż to by była wspaniała nowina! :mrgreen: Czy ktoś z "wyższych sfer" mógłby to potwierdzić?

Awatar użytkownika
Wiewiór
Sławny
Posty: 1106
Rejestracja: 2007-07-01, 15:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Koszt a efekt

Postautor: Wiewiór » 2009-11-26, 16:21

rambo_muminek pisze:Nie tracę czynu jak cofnie mi postać z ależ waścia? Toż to by była wspaniała nowina! :mrgreen: Czy ktoś z "wyższych sfer" mógłby to potwierdzić?


Tak, jak najbardziej nie tracisz czynu.

wisielec
Bohater
Posty: 66
Rejestracja: 2009-10-15, 23:06
Lokalizacja: Festung Stettin

Re: Koszt a efekt

Postautor: wisielec » 2009-11-27, 03:12

viewtopic.php?f=47&t=1190

i bądź tu mądry. Czy możnaby dostać jakąś jednoznaczną, spójną odpowiedź?

White Lion
Weteran
Posty: 143
Rejestracja: 2009-11-12, 09:22

Re: Koszt a efekt

Postautor: White Lion » 2009-11-27, 08:20

ja proponuję interpretować odpowiedzi po dacie.

tzn. jeżeli 2 tyg temu KSCH odpowiedział inaczej
ale teraz po wypowiedzi Wiewióra ja rozumiem że koszt zanegowanej karty zagrywanej z dworu się nie ponosi, a koszt zanegowanej zdolności karty w grze się ponosi.

Proponuję uznać za obowiązującą wypowiedź Wiewióra bo jakąś trzeba uznać, a ona jest najświerzsza?

Tzn. głupio będzie jeśli na turnieju jeden gracz przyjdzie z wydrukiem z forum tego co napisał KSCH, a drugi pokaże ten od Wiewióra :)


pozostaje mieć nadzieję że po mistrzostwach znajdzie się trochę czasu nad dopracowaniem nieścisłości i się to gdzieś w Faq pojawi.

Serafin
Legenda
Posty: 1879
Rejestracja: 2008-02-04, 00:36
Lokalizacja: Libiąż
Kontaktowanie:

Re: Koszt a efekt

Postautor: Serafin » 2009-11-27, 09:35

Po Ależ Waść i psim synu nie traci się czynu. Jest to aktualnie jedyna słuszna wykładnia. Ją macie stosować na turnieju. Jak ktos będzie mówił inaczej szablą mu poświećcie przed oczyma a wszelakie wątpliwości winny się rozwiać jak pył na wietrze. ;-) :-D

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Koszt a efekt

Postautor: Ksch » 2009-11-27, 09:45

Uzgodnimy to, opierając się na RAW póki co, w przyszłym roku trzeba będzie poprawić zapis tych kart.

White Lion
Weteran
Posty: 143
Rejestracja: 2009-11-12, 09:22

Re: Koszt a efekt

Postautor: White Lion » 2009-11-27, 10:33

Bez żadnych wątpliwości rozumiem te dwie karty.

ale co z pozostałymi?

tzn. czy zagrywając dowolny efekt z ręki który ma jakiś koszt np. w złocie albo w odrzuceniu karty, zostanie on zanegowany np. bujdami to czy ponoszę jego koszt czy nie?

i to samo pytanie dotyczące odpalenia zdolności postaci/moderunku/efektu leżącego na stole, który zostanie zanegowany. Ponoszę koszt czy nie? (np. czy zaznaczam postać/moderunek, czy płacę koszt np. w kreskach?)


chodzi mi o ogólną zasadę a nie o konkretną kartę.
Jeżeli mam podać przykład to karta z ręki to np. Kamieniec, a karta ze stołu to np. Kiemlicz.
i nie chodzi mi o znageowanie całego czynu (jak np. zanegowanie agitacji po rzuceniu Nie za słowa...) tylko zanegowanie samego efektu.
I jeszcze uściślę że nie chodzi mi o karty na których jasno jest napisane że koszt jest albo nie jest ponoszony tylko o karty negujące na których nie jest to napisane.

?

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Koszt a efekt

Postautor: Ksch » 2009-11-27, 12:38

Wygląda to tak:
Zagrywam kartę. Ty mi ją negujesz, odrzucam kartę, czynu nie ponoszę. Chyba, że tekst gry (vide Ja nie pozwalam) mówi inaczej.
Używam cechy karty, Ty mi ją negujesz, ponoszę koszt zaznaczenia czy odrzucenia, ale nie koszt użycia w dukatach czy kreskach, gdyż do niego nie doszło.

White Lion
Weteran
Posty: 143
Rejestracja: 2009-11-12, 09:22

Re: Koszt a efekt

Postautor: White Lion » 2009-11-27, 14:00

Wielkie Dzięki


Teraz już jest dla mnie jasno i zrozumialnie :)


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości