Giulia Masotti

Bordh
Posty: 45
Rejestracja: 2016-02-29, 13:21

Giulia Masotti

Postautor: Bordh » 2016-11-06, 15:21

Rozchodzi się o tą kartę:
Obrazek

Problem wygląda tak:
Agituję dowolną postacią, która może agitować z użyciem repliki posesji \/
Obrazek
Ewentualnie odrzucany jest sztych w replice na agitacje.
Główne pytanie brzmi czy mogę użyć w takiej sytuacji repliki postaci Giulia Masotti?

Taka pierwsza myśl ustalona na dzisiejszym graniu w Veto wyszła, że można gdyż jest to replika na wynik agitacji, która rozpatrywana jest już po dokonaniu agitacji, a nie na samą agitacje. Czy to jest prawidłowa interpretacja?
Nie wiem czy w jasny sposób przedstawiłem problem xD

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Giulia Masotti

Postautor: Jan Onufry » 2016-11-06, 17:57

TAK ale z nieco innych przyczyn niż napisał Bordh

Zdolność Masotti:
R Z kiedy twoja postać agituje za więcej niż 1 Kreskę -> wyszukaj w kredensie kartę Ochmistrzyni i wstaw ją do gry (bez płacenia lafy i dobierania Kreska).

wyraźnie odnosi się do akcji agitacji a nie do jej skutku czyli dobrania kresek - w tym drugim wypadku powinna mieć treść "R Z kiedy agitacja twojej postaci przynosi więcej niż 1 Kreskę -> ..."
Agitacja bowiem, zgodnie z pkt. 116 AH, przebiega następująco:
1. Deklaracja agitacji, wskazanie agitującej postaci
2. Replika przeciwnika na deklarację (wszystkie repliki "gdy postać agituje")
3. Nasza replika na naszą deklarację (wszystkie repliki "gdy postać agituje", a także odrzucenie sztychu)
4. Opłacenie kosztu (zaznaczenie postaci, użycie Czynu)
5. Replika przeciwnika na opłacenie kosztu (repliki na zaznaczenie postaci lub wykonanie czynu)
6, Nasza replika na nasze opłacenie kosztu (j.w.)
7. Wykonanie skutku agitacji (dobranie kresek z puli wspólnej, lub odrzucenie kresek przez przeciwnika - o ile agitacja się powiodła) używając Giuli Masotti.
8. Replika przeciwnika na skutek (repliki odnoszące się do odrzucania albo tracenie kresek lub dobierania ich przez przeciwnika)
9 Nasza replika na skutek (repliki na dobieranie kresek lub odrzucanie przez przeciwnika
Dlatego też replika Masotti może być użyta na dwa sposoby.
Albo bezpośrednio na własną deklarację agitacji w przypadku postaci posiadających zdolność agitacji za więcej niż jedna kreska:
Obrazek Obrazek Obrazek
lub z dołączoną kartą dającą taką zdolność:
Obrazek Obrazek Obrazek
albo też jako replika na naszą własną niezanegowaną replikę zwiększającą ilość kresek jakie ma przynieść agitacja.

Czyli w opisanym powyżej pytaniu wyglądałoby to tak:
1. deklarujemy agitację naszą postacią
2. przeciwnik pasuje
3. deklarujemy replikę na obiekt agitacji używając U zdroju
4. Przeciwnik pasuje
5. deklarujemy replikę na obiekt zwiększenia ilości kresek mających być wyagitowanymi (trudne słowo)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Bordh
Posty: 45
Rejestracja: 2016-02-29, 13:21

Re: Giulia Masotti

Postautor: Bordh » 2016-11-06, 23:23

Dziękuję za odpowiedź, jak dla mnie wszystko zostało wyjaśnione :-)

Awatar użytkownika
bialy
Sławny
Posty: 1339
Rejestracja: 2010-02-23, 18:25
Lokalizacja: Wolne Miasto
Kontaktowanie:

Re: Giulia Masotti

Postautor: bialy » 2016-11-07, 08:01

A czy w takim razie - analogicznie - możemy zagrać tak (MOJE WIELKIMI LITERAMI):

1. deklarujemy agitację naszą postacią - DEKLARUJEMY AGITACJE POSTACIĄ,
2. przeciwnik pasuje - PRZECIWNIK PASUJE,
3. deklarujemy replikę na obiekt agitacji używając U zdroju - DEKLARUJEMY REPLIKĘ U ZDROJU LUB HISTORIĄ,
4. Przeciwnik pasuje - PRZECIWNIK PASUJE,
5. deklarujemy replikę na obiekt zwiększenia ilości kresek mających być wyagitowanymi (trudne słowo) - DEKLARUJEMY REPLIKĘ NA OBIEKT OPŁACENIA KOSZTU POPRZEZ UŻYCIE ZDOLNOŚCI OCHMISTRZYNI (DOBIERAMY 2 DUKATY),
6. PRZECIWNIK PASUJE,
7. DEKLARUJEMY REPLIKĘ NA OBIEKT SKUTKU AGITACJI POPRZEZ UŻYCIE ZDOLNOŚCI DRUGIEJ OCHMISTRZYNI (DOBIERAMY 2 DUKATY)?

http://veto.pl/karta/ochmistrzyni-hofmeisterin
Czytaj forum. Za 5 minut może go nie być.

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Giulia Masotti

Postautor: veyDer » 2016-11-07, 10:12

Nie, ponieważ obiekt skutku agitacji to przełożenie odpowiedniej liczby kresek z/do puli wspólnej (albo od gracza do gracza) a nie "kiedy postać agituje" i na takie przełożenie kresek możesz wykonać replikę.

Możliwe w tym momencie repliki, to:

"R kiedy tracisz kreski na skutek działania przeciwnika > "
"R kiedy odrzucasz kreski > "
"R kiedy przeciwnik dobiera kreski > "
itp.

Analogicznie, pkt 5 w Twoim przykładzie: można deklarować repliki na fakt zwiększenia agitacji, ale nie repliki na "samą" agitację.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
bialy
Sławny
Posty: 1339
Rejestracja: 2010-02-23, 18:25
Lokalizacja: Wolne Miasto
Kontaktowanie:

Re: Giulia Masotti

Postautor: bialy » 2016-11-07, 12:25

Ale wg mnie Giulia (i jej zapis "RZ Kiedy Twoja postać agituje za więcej niż 1K" jest repliką na ten samo moment co na innych kartach typu "Kiedy Twoja postać agituje" z dodatkowym do spełnienia warunkiem.
Nie widzę zatem czemu można nią replikować na stosy "R kiedy tracisz kreski na skutek działania przeciwnika > ", "R kiedy odrzucasz kreski > ", "R kiedy przeciwnik dobiera kreski > ".

A zatem nie powinna działać wraz Ze zdroju :/
Czytaj forum. Za 5 minut może go nie być.

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Giulia Masotti

Postautor: veyDer » 2016-11-07, 13:23

Bo działa na replikę U Zdroju a nie na sam obiekt agitacji.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
bialy
Sławny
Posty: 1339
Rejestracja: 2010-02-23, 18:25
Lokalizacja: Wolne Miasto
Kontaktowanie:

Re: Giulia Masotti

Postautor: bialy » 2016-11-07, 13:29

Ciągle do nie to nie przemawia.
Giulia działa 'jak postać agituje', a nie 'jak zwiększasz ilość kresek przy agitacji'.
Czytaj forum. Za 5 minut może go nie być.

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Giulia Masotti

Postautor: veyDer » 2016-11-07, 13:40

Słuszna uwaga. Będziemy musieli uściślić. Na razie z bezpośrednich zapisów na kartach faktycznie wynika, że Giulia Masotti nie działa na odrzucenie sztychu podczas agitacji ani na U Zdroju (które są replikami na fakt, że postać agituje i wyczerpują limit 1 repliki) a jedynie podczas agitacji zwiększonej "z bazy" (czyli bez użycia jakichkolwiek replik a jedynie zdolności statycznych).

W każdym razie Ochmistrzyni "zużywa" ten sam limit 1 repliki co U Zdroju, sztych czy Historia vitae...
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
korek
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 591
Rejestracja: 2011-12-06, 13:08
Lokalizacja: Święta Warmia

Re: Giulia Masotti

Postautor: korek » 2017-06-23, 12:49

I jak tam ruszyło się coś w temacie?
Czy ciągle można używać repliki Giulii Masotti na agitację za więcej kresek niż 1, która nastąpiła tylko i wyłącznie w wyniku innej repliki na agitacje?

Awatar użytkownika
Valathorn
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 449
Rejestracja: 2016-03-21, 21:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Giulia Masotti

Postautor: Valathorn » 2017-06-23, 15:23

Ciągle NIE można używać Giulii jeśli agitujemy za więcej niż 1 w wyniku jakiejś innej repliki...

Giulia Masotti nie działa na odrzucenie sztychu podczas agitacji ani na U Zdroju (które są replikami na fakt, że postać agituje i wyczerpują limit 1 repliki), a jedynie podczas agitacji zwiększonej "z bazy" (czyli bez użycia jakichkolwiek replik a jedynie zdolności statycznych).

Awatar użytkownika
korek
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 591
Rejestracja: 2011-12-06, 13:08
Lokalizacja: Święta Warmia

Re: Giulia Masotti

Postautor: korek » 2017-06-25, 21:10

No cóż, padły dwie różne interpretacje od dwóch sędziów z RS i przyznam, że tej drugiej nie dostrzegłem. Jest trochę za mało podkreślona...
Czyli moje wątpliwości były słuszne, chyba pora się postarać o kolejny stopień sędziowski... ;-)


Wróć do „Postaci”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości