Tatar Ordyniec z Trudnych Czasów

Awatar użytkownika
Trampon
Vetomaniak
Posty: 558
Rejestracja: 2015-09-21, 10:19
Lokalizacja: Wa-wa Ursus

Tatar Ordyniec z Trudnych Czasów

Postautor: Trampon » 2016-04-19, 17:27

Zamiast dyskutować o kartach które zaraz znikną z formatu standarowego, podyskutujmy o tych które niedługo się pojawią, bo nadchodzą Trudne Czasy :-)
Zastanawia mnie dokładne działanie takiego oto Tatara:

Tatar "Ordyniec"
Postać, Powszechna
Szabla: 4, Kreski: 0, Lafa: 3
Pospolity

[b]R Z [/b]kiedy przeciwnik zagrywa kartę posesji jej lafa +1 za każdą kopię tej postaci w twojej kompanii.

Co w sytuacji gdy gram przeciwko takim Ordyńcom i mam dokładnie wyliczoną lafę? Powiedzmy że:
1) przeciwnik ma na stole (w kompanii) 2 niezaznaczonych Ordyńców.
2) ja mam 2 dukaty i chcę wystawić posesję o bazowej lafie 2 (brak innych modyfikacji).
3) zagrywam posesję (drobiazg)
4) przeciwnik zaznacza Ordyńca i zwiększa lafę o 2, do 4.
5) nie mogę zagrać tej posesji bo mnie na nią nie stać. Czy w takim razie ta posesja "spada" do lazaretu?
6) jeśli nie tzn. jeśli posesja wraca mi do dworu - to zagrywam ją jeszcze raz, przeciwnik zaznacza Ordyńca, karta wraca mi na rękę i za trzecim podejściem ją wystawię za 2 dukaty?
- czy też może jest tak że w kroku 3) płacę te dwa dukaty i dopiero wtedy przeciwnik wykonuje replikę. Koszt (częściowy) został poniesiony ale ja nie mogę zagrać posesji (bo mnie na nią już nie stać) i w rezultacie posesja trafia - gdzie? Do dworu czy do lazaretu?

Ot, taki pospolity Ordyniec.
"Zwalczcie tę chuć! (taa jeeest!!!), innych zadań przed Wami jest siła
Musicie knuć - (musimy knuć!), jak tu pozbyć się Ra-dzi-dzi-wił-ła!"
oryginal tutaj

Richtus
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 453
Rejestracja: 2015-09-20, 14:03
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Tatar Ordyniec z Trudnych Czasów

Postautor: Richtus » 2016-04-19, 17:47

Obawiam się, że posesja spada do lazaretu. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku postaci które chcemy wystawić, a przeciwnik podnosi ich lafę.

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Tatar Ordyniec z Trudnych Czasów

Postautor: Jan Onufry » 2016-04-19, 18:01

Co w sytuacji gdy gram przeciwko takim Ordyńcom i mam dokładnie wyliczoną lafę? Powiedzmy że:
1) przeciwnik ma na stole (w kompanii) 2 niezaznaczonych Ordyńców.
2) ja mam 2 dukaty i chcę wystawić posesję o bazowej lafie 2 (brak innych modyfikacji).
3) zagrywam posesję (drobiazg)
4) przeciwnik zaznacza Ordyńca i zwiększa lafę o 2, do 4.
5) nie mogę zagrać tej posesji bo mnie na nią nie stać. Czy w takim razie ta posesja "spada" do lazaretu?
6) jeśli nie tzn. jeśli posesja wraca mi do dworu - to zagrywam ją jeszcze raz, przeciwnik zaznacza Ordyńca, karta wraca mi na rękę i za trzecim podejściem ją wystawię za 2 dukaty?
- czy też może jest tak że w kroku 3) płacę te dwa dukaty i dopiero wtedy przeciwnik wykonuje replikę. Koszt (częściowy) został poniesiony ale ja nie mogę zagrać posesji (bo mnie na nią już nie stać) i w rezultacie posesja trafia - gdzie? Do dworu czy do lazaretu?


POSESJA SPADA DO LAZARETU, A GRACZ NIE PONOSI ŻADNEGO KOSZTU

W opisanej powyżej sytuacji gracz wystawiający posesję w chwili jej zagrywania może opłacić jej koszt - bez tego próba zagrania takiej posesji była by zagraniem nielegalnym. Jeżeli na skutek działań przeciwnika koszt wzrósł, lub zostały zanegowane zdolności obniżające ten koszt, to karta posesji zostaje odrzucona do lazaretu, a gracz nie ponosi żadnego kosztu.
116.5 Jeżeli skutek działania kart zmodyfikuje koszt wykonania akcji i gracz nie może go opłacić, skutek akcji jest zanegowany. Jeżeli akcja polegała na zagraniu karty, jest ona odrzucana, a koszt nie jest ponoszony w zadnym wymiarze.

Jeżeli jednak gracz ten mógłby ponieść ten dodatkowy koszt, ale nie będzie chciał tego zrobić, to karta posesji również trafia do lazaretu, jednak gracz wystawiający ją musi ponieść jej koszt podstawowy - wydrukowany na karcie.
Te same zasady dotyczą wszystkich kart mających stać się Elementami Stałymi Stołu, czyli Posesji, Postaci, Oddziałów, Moderunków, chociaż oczywiście Ordyniec na większość z nich nie ma żadnego wpływu, ale są inne karty, które mogą podnosić ich koszt.
116.5.a Jeżeli skutek działania kart zmodyfikuje koszt wykonania akcji i gracz może go opłacić, musi on dokonać wyboru. Może zapłacić niezmodyfikowany koszt wykonania akcji. Jest ona wtedy kasowana, zgodnie z punktem 101.8.b, gracz nie płaci dodatkowego kosztu wykonania akcji. Może tez opłacić zmodyfikowany koszt wykonania akcji, jest ona wtedy rozpatrywana zgodnie z zasadami gry.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?


Wróć do „Postaci”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość