Woronicz vs. Primus inter pares

Awatar użytkownika
zeliwny
Weteran
Posty: 179
Rejestracja: 2013-10-03, 14:40

Woronicz vs. Primus inter pares

Postautor: zeliwny » 2015-11-21, 18:37

Mam pytanie:
Czy jeśli posiadam odznaczonego Samuela Woronicza to gdy przeciwnik chce mi zaznaczyć karty korzystając ze zdolności strategii Primus inter pares mając 3 włości to :
a) zaznacza Woronicza i następnie 2 inne karty?
b) zaznacza tylko Woronicza gdyż zdolność tej strategii obliguje przeciwnika do równoczesnego zaznaczenia 3 kart a nie po kolei?
karta karta

Która odpowiedź jest prawidłowa (a może jeszcze jest jeszcze jakaś inna)?

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Woronicz vs. Primus inter pares

Postautor: Jan Onufry » 2015-11-21, 19:23

Odpowiedź b

W chwili użycia zdolności strategii Primum inter pares gracz musi wybrać dla niej legalne cele. Aby zdolność w ogóle zadziałała, wśród tych celów musi być Woronicz. Następnie zdolność wchodzi na stos i jeżeli nie zostanie zanegowana to rozpatrujemy jej skutek czyli zaznaczenie wybranych postaci. Zdolność ta ma tylko jeden skutek, zaznaczenie X kart i nie daje tu żadnego wyboru co do kolejności zaznaczania, bo wszystkie wybrane karty powinny być zaznaczone razem. W tym momencie jedynie Woronicz może zostać zaznaczony, bo dwie pozostałe karty są chronione jego zdolnością. Tak więc skutkiem rozpatrywanej zdolności będzie jedynie zaznaczenie Woronicza.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Woronicz vs. Primus inter pares

Postautor: veyDer » 2015-11-21, 20:38

Ja się podepnę z kolejnym pytaniem: jeżeli przeciwnik ma Woronicza i dwie inne odznaczone postacie a ja mam Primus inter pares, trzy włości i dwie odznaczone postacie to użycie strategii:

a) spowoduje zaznaczenie tylko Woronicza (bo mogę wskazać dwie inne postacie przeciwnika, mimo iż nie mogą być zaznaczone)
b) spowoduje zaznaczenie Woronicza oraz dwóch moich postaci (bo muszę wskazać dokładnie 3 legalne cele)?
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Woronicz vs. Primus inter pares

Postautor: Jan Onufry » 2015-11-21, 21:16

Odpowiedź a)

Wybór celów następuje w chwili deklaracji wykorzystania zdolności. Wtedy trzeba wybrać legalne cele, czyli w tym wypadku, trzy niezaznaczone karty. Na tym etapie nie są rozpatrywane żadne inne warunki ani ograniczenia. Dopiero gdy przechodzimy do realizacji skutków i zaznaczania wybranych kart sprawdzamy, czy nic im tego nie zabrania.

Oczywiście w sytuacji gdyby przeciwnik miał tylko Woronicza na stole (bez żadnych innych kart oprócz strategii i elekta) a ty miałbyś odznaczone karty, to wykorzystując zdolność Primus inter pares musiałbyś zaznaczyć również swoje karty, ponieważ ta zdolność nakazuje zaznaczyć dokładnie tyle kart ile ma się włości.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Zielony
Weteran
Posty: 175
Rejestracja: 2015-10-18, 20:34

Re: Woronicz vs. Primus inter pares

Postautor: Zielony » 2016-01-15, 21:47

To ja się podepnę pod to pytanie,

a co z combem Woronicz + Wurcel vs Primus inter Pares ?

Kiedy będą chcieli mi zaznaczyć Woronicza, a ja powiem, że nie, że Wurcela. Jaki będzie wtedy wynik ?

a) zaznaczony będzie Wurcel

b) nie zaznaczony zostanie nikt - bo ja powiem, że celem ma być Wurcel, który jednocześnie jest niezaznaczalny bo Woronicz?

c) zaznaczą Wurcela i 2 jeszcze karty?

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Woronicz vs. Primus inter pares

Postautor: veyDer » 2016-01-15, 22:39

Technicznie rzecz biorąc: odpowiedź b)

W momencie wyznaczania celów, jeżeli jednym z celów był Woronicz, możesz użyć repliki aby zamiast Woronicza celem (jednym z celów) był Wurcel. Wtedy on i inne cele (kontrolowane przez Ciebie) nie zostają zaznaczone z działania strategii (ponieważ nie mogą zostać zaznaczone)

Praktycznie: odpowiedź a) - zaznaczony będzie Wurcel (ponieważ jego replika wymaga zaznaczenia ;-))
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P


Wróć do „Postaci”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość