czterech kmiciców

Awatar użytkownika
Jose
Weteran
Posty: 124
Rejestracja: 2015-08-16, 07:58
Lokalizacja: Włocławek

czterech kmiciców

Postautor: Jose » 2015-11-14, 11:28

icr_andrzejkmicic.png

veto23.png


Mam pytanie. Czy w kredensie mogę mieć po trzy sztuki powyższych kart?
Oczywiście pytanie czysto techniczne.

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: czterech kmiciców

Postautor: Jan Onufry » 2015-11-14, 11:53

Tak, można mieć do trzech sztuk każdej z nich w kredensie, bo jak długo są rozpatrywane jako karty postaci (czyli w kredensie, sakwie i dworze) to są to różne karty natomiast w grze (niezależnie u którego z graczy, gdy karty te stają się unikatowymi postaciami, może jednocześnie przebywać tylko jedna postać Andrzeja Kmicica, niezależnie od przydomka jaki posiada.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
Jose
Weteran
Posty: 124
Rejestracja: 2015-08-16, 07:58
Lokalizacja: Włocławek

Re: czterech kmiciców

Postautor: Jose » 2015-11-14, 11:55

Dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź.

Awatar użytkownika
robson
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 522
Rejestracja: 2014-12-15, 11:48
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: czterech kmiciców

Postautor: robson » 2015-11-14, 12:27

Dla pełnej jasności Kmicica-zabijakę można również zagrać z dworu jako sztych +3 w pojedynku Kmicica-pułkownika i vice-versa, skoro AH tą zasadę przewiduje dla "kopii postaci" a nie "kopii karty".
Znasz-li gdzie Jeziorna?

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: czterech kmiciców

Postautor: Jan Onufry » 2015-11-14, 13:24

robson pisze:Dla pełnej jasności Kmicica-zabijakę można również zagrać z dworu jako sztych +3 w pojedynku Kmicica-pułkownika i vice-versa, skoro AH tą zasadę przewiduje dla "kopii postaci" a nie "kopii karty".


Obawiam się, że nie, ponieważ przepis mówi:

513.6.c W szczególności gracz możne zagrać z Dworu kopie unikatowej postaci, która uczestniczy w pojedynku, aby zwiększyć Szable swojej postaci o 3 do końca pojedynku. Jest to traktowane jak zagranie karty sztychu o słowie kluczowym Ciecie o tekscie gry: „R w pojedynku > Szabla +3”


i odnosi się do kopii unikatowej postaci a "Pułkownik" i "Zabijaka" nie są z pewnością swoimi kopiami. Gdyby nie było w tym zapisie słowa "kopia"jak najbardziej zgodziłbym się na taką możliwość.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
robson
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 522
Rejestracja: 2014-12-15, 11:48
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: czterech kmiciców

Postautor: robson » 2015-11-14, 13:39

Skoro tak jest, to czy odrzucenie w czynie jednego Kmicica jak w grze jest drugie również nie jest możliwe? Jest to zdefiniowane jako "512.i Odrzucenie z Dworu kopii postaci znajdującej się w grze" (przy okazji: czy zgodnie z tym zapisem można odrzucać nie-unikatowych Pospolitych? Jeśli tak jest, to ja nie miałem o tym pojęcia i ani razu chyba nie widziałem, żeby ktoś tak zagrał)
Znasz-li gdzie Jeziorna?

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: czterech kmiciców

Postautor: Jan Onufry » 2015-11-14, 15:54

512.1.i Odrzucenie z Dworu kopii postaci znajdującej się w grze.


Ponownie bym powiedział, że karta o tej samej nazwie lecz innym przydomku nie jest kopią karty o tej samej nazwie ale innym przydomku i nie można jej odrzucić na podstawie tego podpunktu.

robson pisze: czy zgodnie z tym zapisem można odrzucać nie-unikatowych Pospolitych?


W punkcie 512.1.i nie ma nic na temat unikatowości, prawdopodobnie dlatego, że przepis ten został stworzony aby pomóc graczom zwolnić sobie rękę z karty której i tak by nie mogli zagrać, co w przypadku postaci Pospolitych nie ma miejsca. W związku z czym, jeżeli gracz poczułby taka potrzebę to może w Czynie odrzucić również kopię postaci Pospolitej już znajdującej się w grze.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?


Wróć do „Postaci”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości