Strona 1 z 1

Wybuch

: 2017-05-12, 23:04
autor: MichalM
Chciałem się upewnić jak ta karta

Obrazek

zadziała w następującej sytuacji:
Gracz A swoją postacią wyzywa postać gracza B
Gracz B przyjmuje wyzwanie.
I teraz pytanie: czy pierwszeństwo ma gracz wyzywany, który chce wykorzystać replikę Wybuchu, czy gracz wyzywający, który chce zagrać sztych?

Re: Wybuch

: 2017-05-13, 05:25
autor: Waśpan
Gracz wyzywający zawsze ma pierwszą replikę, z tego co mi się wydaje. :)

Re: Wybuch

: 2017-05-13, 10:45
autor: wodzu
Gracz wyzywający.

Re: Wybuch

: 2017-05-13, 10:59
autor: Valathorn
Wybuch będzie pierwszy, przed możliwością zagrania sztychu.
Replika wybuchu jest od razu po rozpoczęciu pojedynku (czyli przyjęciu wyzwania). Gdyby było "RZ w pojedyku", to wtedy wybuch móglby być wyprzedzony przez sztych (tak jak ma Bohun)

Re: Wybuch

: 2017-05-13, 18:52
autor: Jan Onufry
Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że to zależy kiedy zostanie ta replika użyta. Ponieważ jej tekst mówi:
RZ po rozpoczęciu pojedynku

to gracz może użyć w dowolnym momencie w trakcie trwania pojedynku, czyli od momentu gdy wyzwanie zostaje przyjęte do chili zakończenia lub przerwania pojedynku.

Re: Wybuch

: 2017-05-15, 17:48
autor: MichalM
Dziękuję za rozwianie wątpliwości ;-)

Re: Wybuch

: 2017-07-10, 22:42
autor: schalonny
Czyli ten wording to to samo co "w pojedynku"? :/

Re: Wybuch

: 2017-07-12, 20:06
autor: Jan Onufry
Nie co szersze jeżeli chodzi o ramy czasowe, bo jako rozpoczęcie pojedynku uznajemy już moment wyzwania na pojedynek, natomiast "w pojedynku" dotyczy działań mających miejsce już po przyjęciu wyzwania i wyborze moderunków.

Re: Wybuch

: 2017-07-13, 08:50
autor: korek
Rozumiem, że replika Wybuchu przysługuje od chwili rozpoczęcia Fazy Pojedynku a nie od rozpoczęcia Etapu Pojedynku?
AH 3.0.4 pisze:308 Faza Pojedynku
308.1 Faza pojedynku rozpoczyna się od etapu wyzwania na pojedynek.
308.2 Wyzwanie na pojedynek przebiega zgodnie zgodnie z 116.
[...]
308.2.c Jeśli gracz przyjmie wyzwanie, dochodzi do etapu pojedynku.
308.3 Etap pojedynku
308.3.a Po przyjęciu wyzwania gracze, zaczynając od gracza będącego przy glosie wybierają
moderunki których ich postacie użyją w pojedynku.
[...]
308.3.c Jako pierwszy priorytet od gry dostaje, a zarazem staje się graczem aktywnym,
gracz będący aktywny w momencie gdy na stos wszedł obiekt pojedynku. Graczom
na obiekt pojedynku przysługuje nieskończona liczba Replik.
308.3.d W pojedynku gracze mogą używać wyłącznie Replik przewidzianych do użycia w
pojedynku.

W takim razie:
1. Czy jeżeli to ja wyzywam przeciwnika na pojedynek, to może on skorzystać z Wybuchu przed przyjęciem wyzwania, a jeśli tego nie zrobi jeszcze przed przyjęciem wyzwania, to ja mam prawo do zagrania pierwszej repliki w pojedynku (np. zagrania sztychu, jak w p.308.3.c) już po rozpoczęciu etapu pojedynku?
2. Czy jeżeli użyje zdolności Wybuchu jako repliki na moje wyzwanie, to czy ja mogę użyć jeszcze repliki na swoje wyzwanie, np. nie dopuszczającej do pojedynku (np. Marazmu), tak by przeciwnik tylko zaznaczył sobie Wybuch?

Przepraszam, że "dzielę włos na czworo", ale lepiej wiedzieć, niż zgadywać...

Re: Wybuch

: 2017-07-13, 09:00
autor: Valathorn
Planowana jest zmiana etapów pojedynku w AH - klaryfikacja, po których wprowadzeniu wszystko będzie jasne :) Ogłoszenie (wstępnie) będzie w sierpniu, chyba że Krzychu zdecyduje się na wcześniejsze opublikowanie ;)