Gdzie diabeł mówi dobranoc

Awatar użytkownika
robson
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 522
Rejestracja: 2014-12-15, 11:48
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: robson » 2016-06-15, 11:49

Obrazek
Skoro "podłącz" to wszystkie karty dołączone/podłączone do postaci wylatują do lazaretu? Ciekawe jaka by była różnica, gdyby było "dołącz": trzeba by przenosić całe choinki pod "Gdzie diabeł?".

PS. a jak teraz działa, jesli działa, makro "karta"?
Znasz-li gdzie Jeziorna?

Awatar użytkownika
Warhapper
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 611
Rejestracja: 2010-01-14, 20:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: Warhapper » 2016-06-15, 11:53

Tak jak mówisz, chłopak likwiduje choinki. I tak jakbyś dołaczał to by choinki zostawały. Kocham i wsadzam do kredensu.
Czołem Sarmaci i Niewiasty! To mój kanał
https://www.youtube.com/user/Warhapper

Awatar użytkownika
robson
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 522
Rejestracja: 2014-12-15, 11:48
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: robson » 2016-06-15, 11:55

No ba, każdy kto nie gra wysypem pewnie włoży. Ja już ciułam CZ na nią.
Znasz-li gdzie Jeziorna?

Awatar użytkownika
Szakil
Weteran
Posty: 265
Rejestracja: 2015-11-06, 13:28
Lokalizacja: Gdynia

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: Szakil » 2016-06-15, 12:17

Dlatego chciałem myślałem o wysypie postaci z replikami na wejście - jak przeciwnik podłączy pod tę kartę postaci typu rekuć, handża i ogólnie kozacy, których można zareplikować kozackim twarzystwem to może być to na dłuższą metę niemiłe, a czasem trzeba ich podłączyć pod tę kartę, by spełnić wymóg co do dokładnej ilości podłączanych postaci. Nie jest to może jakieś szałowe rozwiązanie, ale generalnie ciekawy pomysł.
"Słuszna droga idzie po linie, która nie jest rozpięta wysoko, ale tuż nad ziemią. Ludzie, zdaje się, więcej się o nią potykają, niż po niej chodzą" Franz Kafka

Cmurek
Weteran
Posty: 180
Rejestracja: 2015-09-07, 17:03

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: Cmurek » 2016-06-15, 12:36

Co się stanie z postaciami jeśli później ten efekt zostanie odrzucony kartą "coś za coś"?

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: veyDer » 2016-06-15, 12:40

Nie zostanie, bo ma słowo kluczowe Trwały - dokładnie z tego powodu ;-)

Oczywiście w klasyku nadal można kombinować z tą kartą + Tiris kasującą za 2 kreski słowo kluczowe, ale już zabawniejszą opcją jest w standardzie używanie Bogusia Radziwiłła kasującego replikę przeciwnikowi :roll:
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Richtus
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 458
Rejestracja: 2015-09-20, 14:03
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: Richtus » 2016-06-15, 13:32

O, to jest ciekawa kwestia. Jeśli zaneguję (np. Bogusiem Radziwiłłem) w tej sytuacji replikę przeciwnika, której skutkiem jest wstawienie postaci do gry, to postać ta pójdzie tam gdzie raki zimują (zostanie odrzucona z gry), czy zostanie tam Gdzie diabeł mówi dobranoc?

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: veyDer » 2016-06-15, 14:04

Kwestia jest faktycznie ciekawa. Do tej pory zakładałem, że zostaje pod kartą Gdzie diabeł mówi dobranoc, jednak moje wątpliwości budzi wykładnia na temat negowania podłączenia włości (np. kartą Prawie ci się udało!), gdzie podłączana karta po zanegowaniu spada do lazaretu (to samo dotyczyłoby podłączania sztychu i negowania przez Prawie ci się udało!).

Różnica tutaj jest taka, że podłączana włość (albo podłączany sztych) zagrywane są z Dworu i zanegowanie akcji powoduje utratę zamocowania w grze, w przypadku postaci podłączonych do Gdzie diabeł mówi dobranoc mamy nadal to samo zamocowanie w grze.

Rada Sędziowska musi nad tym pomyśleć. Ja na chwilę obecną skłaniałbym się ku opcji, że postać pozostaje podłączona pod kartę Gdzie diabeł mówi dobranoc (analogicznie do zdolności karty Sicz zaporoska, której zanegowanie nie powoduje odrzucenia tej posesji z gry).
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
korek
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 591
Rejestracja: 2011-12-06, 13:08
Lokalizacja: Święta Warmia

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: korek » 2016-06-15, 21:04

To ja mam jeszcze jedno pytanie (znacznie prostsze - domyślam się odpowiedzi, ale niech się ktoś z RS wypowie):
Kto wybiera, które z postaci zostają podłączone? Właściciel postaci czy właściciel Gdzie diabeł mówi dobranoc?

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: veyDer » 2016-06-15, 21:21

Właściciel postaci.

Zapis na karcie mówi:
W fazie rozliczenia może on: "R > ...


"On" odnosi się do przeciwnika kontrolera karty Gdzie diabeł mówi dobranoc
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Cmurek
Weteran
Posty: 180
Rejestracja: 2015-09-07, 17:03

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: Cmurek » 2016-06-15, 21:28

"Kto wybiera, które z postaci zostają podłączone?"
Nie odłączone, więc zapewne chodzi o moment wejścia karty na stół.

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: veyDer » 2016-06-15, 22:57

Przepraszam, źle odczytałem. Postacie do podłączenia wybiera kontroler karty Gdzie diabeł mówi dobranoc
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Richtus
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 458
Rejestracja: 2015-09-20, 14:03
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: Richtus » 2016-11-15, 16:02

Richtus pisze:O, to jest ciekawa kwestia. Jeśli zaneguję (np. Bogusiem Radziwiłłem) w tej sytuacji replikę przeciwnika, której skutkiem jest wstawienie postaci do gry, to postać ta pójdzie tam gdzie raki zimują (zostanie odrzucona z gry), czy zostanie tam Gdzie diabeł mówi dobranoc?

veyDer pisze:Rada Sędziowska musi nad tym pomyśleć. Ja na chwilę obecną skłaniałbym się ku opcji, że postać pozostaje podłączona pod kartę Gdzie diabeł mówi dobranoc (analogicznie do zdolności karty Sicz zaporoska, której zanegowanie nie powoduje odrzucenia tej posesji z gry).


Skłaniałbym się podobnie jak veyDer uznać, że karta zostaje podłączona ale czy mógłbym prosić o jednoznaczne stanowisko w tej kwestii?

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: Jan Onufry » 2016-11-15, 20:58

W fazie rozliczenia może on: "R-> wstaw jedną z tych postaci na swoje pole elekcyjne


Z powyższego wynika, że kosztem jest Replika a skutkiem wstawienie postaci na pole elekcyjne. Karty typu Kontra, Nie wydaje mi się czy zdolności takie Jak Bogusia Radziwiłła negują sam skutek Repliki, czyli właśnie wstawienie postaci. A skoro skutek zostaje zanegowany, to karta postaci nadal pozostaje podłączona po Gdzie diabeł mówi dobranoc, za to gracz, który tę postać chciał wstawić zużywa przysługujący mu limit 1 repliki przypadający na fazę rozliczenia, jako koszt który musiał ponieść przy próbie użycia tej zdolności.
Ostatnio zmieniony 2016-11-16, 07:41 przez Jan Onufry, łącznie zmieniany 1 raz.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Richtus
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 458
Rejestracja: 2015-09-20, 14:03
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Postautor: Richtus » 2016-11-15, 22:31

Dzięki za wyjaśnienie.


Wróć do „Efekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości