Piotr Gorajski

Moderator: Apo

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Piotr Gorajski

Postautor: neishin » 2015-12-19, 07:56

Czy Piotr Gorajski

Obrazek

może przejąć moderunek, który jest odrzucany razem z postacią, która przegrała pojedynek?
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Piotr Gorajski

Postautor: Jan Onufry » 2015-12-19, 09:30

NIE

Po przegranym pojedynku postać jest odrzucana przez "grę" (na skutek jej zasad), podobnie jak wszystkie podłączone do niej karty, nie jest to więc sytuacja podlegająca pod opis "kiedy odrzucasz".

Temat był już wałkowany kilka lat temu przy jakiejś podobnej zdolności i taka własnie interpretacja została wtedy ogłoszona i obowiązuje do dzisiaj.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Re: Piotr Gorajski

Postautor: neishin » 2016-01-19, 10:57

Follow up:

Czy Gorajski może przejąć moderunek, kiedy ten jest zrzucany przez przeciwnika np. Piwem Łańcuckim

Obrazek
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Piotr Gorajski

Postautor: Jan Onufry » 2016-01-19, 14:03

NIE

Z Piwa Łańcuckiego to przeciwnik odrzuca kartę (w tym wypadku moderunek) a nie kontroler Gorajskiego. Natomiast gdyby zagrywający Piwo łańcuckie miał Gorajskiego po swojej stronie to mógłby użyć jego repliki by przejąć owo Piwo łańcuckie zamiast je odrzucać.
Generalnie decyduje tutaj nie kto fizycznie odrzuca moderunek z gry, ale na skutek czyjego działania ma to miejsce. Gorajski działa, gdy gracz odrzuca własny moderunek na skutek swojej własnej akcji, użycia jego zdolności itp.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Cmurek
Weteran
Posty: 180
Rejestracja: 2015-09-07, 17:03

Re: Piotr Gorajski

Postautor: Cmurek » 2016-01-19, 16:49

Ale w Gojarskim jest zapisane że odrzucany moderunek jest dołączany do niego, natomiast piwo łańcuckie nie przewiduje możliwości dołączenia do postaci. Co w takim razie znaczy to "przejęcie" ??

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Piotr Gorajski

Postautor: veyDer » 2016-01-19, 17:16

Piwa łańcuckiego używasz tak, że w drobiazgu dołączasz je do swojej postaci a w czynie odrzucasz. Nie możesz go zagrać np. jeżeli nie kontrolujesz postaci.

Zatem kontrolowany przez Ciebie Gorajski może to piwo w replice dołączyć do siebie.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
korek
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 591
Rejestracja: 2011-12-06, 13:08
Lokalizacja: Święta Warmia

Re: Piotr Gorajski

Postautor: korek » 2016-03-24, 09:01

Drążymy dalej...

Taka sytuacja: Poza Piotrem Gorajskim (zaznaczonym) mamy jeszcze na stole Buzdygan i Konia z rzędem dołączonego do innej postaci. Korzystamy ze zdolności Buzdyganu i "sprzedajemy konia" w czynie i replikujemy Piotrem Gorajskim...

Obrazek
Obrazek

Czy jeżeli replika Gorajskiego wchodzi w życie (nie została zanegowana), zaś jej skutek brzmi "zamiast tego [odrzucenia], dołącz go [moderunek] do tej postaci.[...]", to czy zostanie on odznaczony?

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Piotr Gorajski

Postautor: Jan Onufry » 2016-03-24, 12:11

TAK

Oczywiście o ile gracz kontrolujący Konia z rzędem zdecyduje się na użycie tej Repliki (nie działa ona z automatu, trzeba zadeklarować jej użycie).
Replika Gorajskiego dotyczy odrzucenia moderunku, natomiast replika Konia odnosi się jego dołączenia do postaci, a więc zupełnie innego obiektu, w związku z czym te dwie repliki nie kolidują ze sobą, bo każda skierowana jest na inny obiekt.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Piotr Gorajski

Postautor: veyDer » 2016-03-24, 13:51

Ja tylko dodam, że jest subtelna, ale bardzo istotna różnica między działaniem Gorajskiego, gdzie karta ad verbum jest dołączana do niego a działaniem kart takich, jak:

karta karta

gdzie karta jest przenoszona między dwiema kartami (a nie "odłączana" a następnie "dołączana"). W związku z tym replika Konia z rzędem nie może być w tym momencie odpalona.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P


Wróć do „Danse Macabre”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość