Błędne ogniki

Moderator: Apo

Awatar użytkownika
Ciuniek
Weteran
Posty: 268
Rejestracja: 2012-10-18, 20:54

Błędne ogniki

Postautor: Ciuniek » 2014-01-28, 13:07

Obrazek

Krótka piłka: jak dokładnie rozumieć "kartę efektu zagrywaną na postać, posesję albo moderunek"? Sprawa jest prosta i jasna, jeśli efekt celuje tylko w jedną kartę (Wykroty, Zastawione majętności i takie tam). Efekty celujące w więcej kart sprawiają, że zaczynam drapać się po głowie. Czy mogę na przykład...

Obrazek

...wybrać inną postać, która będzie brała udział w pojedynku?

Obrazek

...wybrać inną postać, która ulegnie zaznaczeniu albo odznaczeniu?

Obrazek

...wybrać inną kartę, która nie będzie mogła zaznaczyć się w tej rundzie?

VELSHAROON
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 1277
Rejestracja: 2011-11-13, 19:26
Lokalizacja: Skrudki ;P

Re: Błędne ogniki

Postautor: VELSHAROON » 2014-01-28, 13:41

Ciuniek, efekty które wymieniłeś, wydaje mi się (ale mogę sie mylić), że nie są zagrywane na postać, więc błędne nie działają. No ale mogę sie mylić :-P
From Darkness I Rise...

Awatar użytkownika
Ciuniek
Weteran
Posty: 268
Rejestracja: 2012-10-18, 20:54

Re: Błędne ogniki

Postautor: Ciuniek » 2014-01-28, 13:56

Dlatego właśnie chciałbym uzyskać jakieś uściślenie ;). Czy sformułowanie "karta zagrywana na postać" jest tożsame z "postać jest celem (jednym z celów) karty efektu"? Jeśli tak, to Ogniki powinny działać. Jeśli nie, to dlaczego?

Awatar użytkownika
Ish
Bohater
Posty: 77
Rejestracja: 2013-05-13, 16:36
Lokalizacja: Łódź

Re: Błędne ogniki

Postautor: Ish » 2014-01-29, 13:34

Wg mnie działają - wtedy jednym z celów efektu staje się nasza karta ( ofc jesli jest to postac, moderunek lub posesja) i można to odbić, obierając inny cel.

Awatar użytkownika
veyDer
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 925
Rejestracja: 2013-03-25, 15:38

Re: Błędne ogniki

Postautor: veyDer » 2014-01-29, 17:45

Ish pisze:Wg mnie działają - wtedy jednym z celów efektu staje się nasza karta ( ofc jesli jest to postac, moderunek lub posesja) i można to odbić, obierając inny cel.


Chodzi o to, że karta ma zapis "kiedy przeciwnik zagrywa kartę efektu na postać", nie "postać lub postacie" (vide Kto pod kim dołki kopie).

Jeślibym miał coś do powiedzenia (a nie mam, bo nie jestem członkiem RS ;-) ), byłbym za tym, żeby zapis odzwierciedlał to, jak odczyta tę kartę "świeżak". A odczyta ją tak, że dla niego karta zagrywana w postacie/moderunki/posesje jest kartą zagrywaną w postać/moderunek/posesję.
Odpowiedź na 99% pytań o zasady: "Czytałeś AH/PC"? :-P

Awatar użytkownika
lordziknedzik
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 823
Rejestracja: 2011-08-11, 12:27

Re: Błędne ogniki

Postautor: lordziknedzik » 2014-01-29, 17:55

No i dobrze czyta. Karta np. chłosta obiera 3 cele. Jeśli jednym z nich jest postać to odpalamy błędne i przekierowujemy jeden cel na inny. Jak najbardziej wszystko działa i wszystko się zgadza. Karta, która "wybiera" zawsze jednocześnie "celuje"
Jestem oazą spokoju

Awatar użytkownika
Ish
Bohater
Posty: 77
Rejestracja: 2013-05-13, 16:36
Lokalizacja: Łódź

Re: Błędne ogniki

Postautor: Ish » 2014-01-29, 18:13

veyDer pisze:
Ish pisze:Wg mnie działają - wtedy jednym z celów efektu staje się nasza karta ( ofc jesli jest to postac, moderunek lub posesja) i można to odbić, obierając inny cel.


Chodzi o to, że karta ma zapis "kiedy przeciwnik zagrywa kartę efektu na postać", nie "postać lub postacie" (vide Kto pod kim dołki kopie).


No ale to jest logika już, skoro przeciwnik wybiera 3 postaci za cel chłosty, to każda z tych postaci osobno jest celem tegoż efektu. To tak samo jak ze zbioru niebieskich elementów wybierzesz jeden z nich. Ale on nadal pozostaje niebieski.

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Błędne ogniki

Postautor: Ksch » 2014-01-29, 20:38

Proszę nie wszczynać dyskusji gdzie nie wolno :-)

Wszystkie te karty celują, zatem można użyć na jeden z celi karty Błędne ogniki. Greg to jeszcze uzupełni.

Awatar użytkownika
Greg
Sobiepan
Posty: 491
Rejestracja: 2010-11-12, 20:13
Lokalizacja: Katowice, ŚKF

Re: Błędne ogniki

Postautor: Greg » 2014-01-29, 21:12

Oficjalna interpretacja RS -
Na wszystkich 3 podanych kartach widnieje słowo wybierz tak więc celują - vide można za pomocą ogników zmienić ich cel.
Ważne jest natomiast że ogniki zmieniają tylko i wyłącznie jeden cel.
--
Jerzy Nowak
Członek Rady Sędziowskiej i szef Centrum sędziowskiego.

Awatar użytkownika
Shons
Legenda
Posty: 1747
Rejestracja: 2008-11-19, 16:36
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Błędne ogniki

Postautor: Shons » 2014-01-29, 21:15

To ja sobie jeszcze pozwolę dopytać czy podobnie będzie w przypadku Zachełmny? Czy można jej użyć? Jak to się będzie miało do wymienionych przez Ciuńka kart?

karta
Ludzie mówią, że jestem pijakiem...
Chodnikowym równym chłopakiem...

LubLarp

Awatar użytkownika
MrDzemik
Sobiepan
Posty: 308
Rejestracja: 2012-07-09, 06:34
Lokalizacja: Tczew

Re: Błędne ogniki

Postautor: MrDzemik » 2014-02-17, 22:44

kiedyś już zadałem podobne pytanie viewtopic.php?f=140&t=6321

Awatar użytkownika
Shons
Legenda
Posty: 1747
Rejestracja: 2008-11-19, 16:36
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Błędne ogniki

Postautor: Shons » 2014-02-17, 23:16

To mi niestety wciąż nie wyjaśnia sytuacji z Bez przebaczenia.
Ostatnio zmieniony 2014-02-18, 16:23 przez Shons, łącznie zmieniany 1 raz.
Ludzie mówią, że jestem pijakiem...
Chodnikowym równym chłopakiem...

LubLarp

Awatar użytkownika
wodzu
Charakternik
Posty: 997
Rejestracja: 2011-03-31, 12:52
Lokalizacja: Oława

Re: Błędne ogniki

Postautor: wodzu » 2014-02-18, 08:37

Zachełmna zadziała przy Bez przebaczenia, do pojedynku nie dojdzie.
Mąż i ojciec :-D


Wróć do „Cmentarzysko”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość