Zwierciadło

Moderator: Apo

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Zwierciadło

Postautor: neishin » 2013-10-01, 09:08

Posiadam na stole

karta

Przeciwnik ma Parafię

karta.

Dobieram jego zmodyfikowany z Parafii dochód czy zwykły?
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
lordziknedzik
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 823
Rejestracja: 2011-08-11, 12:27

Re: Zwierciadło

Postautor: lordziknedzik » 2013-10-01, 09:35

Dobierasz zmodyfikowany :)
dochód (nie znaczek dochodu posesji) musi oznaczać całkowity zmodyfikowany dochód wszystkich posesji + dochód z KF + dochód z innych modyfikatorów (chociażby retorty). Inaczej to 1. Karta zwierciadło niewiadomo jak działa (bo co jest dochodem???). 2. Życzę powodzenia, kiedy przeciwnik ma 15 posesji z parafią, liczy przez 5 minut swój dochód, a później przez 5 minut Twój bez parafii :D
Jestem oazą spokoju

Awatar użytkownika
MrDzemik
Sobiepan
Posty: 308
Rejestracja: 2012-07-09, 06:34
Lokalizacja: Tczew

Re: Zwierciadło

Postautor: MrDzemik » 2013-10-01, 14:05

Podłączę się pod pytanie o tę kartę. Jeśli posiadam w grze dwa zwierciadła, to mój dochód i maksymalna liczba kart we dworze równa jest analogicznym wartościom u przeciwnika +2, czy nadal +1?

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Zwierciadło

Postautor: Jan Onufry » 2013-10-01, 14:42

Z uściślenia opublikowanego na blogu:

apo · 2013-08-26 pisze:S63. Zwierciadło - posiadanie dwóch zwierciadeł po jednym u każdego graczy powoduje, że pierwsza zdolność przestaje działać, natomiast w sytuacji gry jeden z graczy ma więcej zwierciadeł od przeciwnika to te dodatkowe zwierciadła działają normalnie, np:
- dwóch graczy posiada po jednym zwierciadle - pierwsze zdolności nie działają,
- jeden gracz posiada dwa zwierciadła a drugi jedno - działa pierwsza zdolność drugie zwierciadła u pierwszego gracza,
- jeden gracz posiada trzy zwierciadła a drugi jedno - działa pierwsza zdolność drugiego i trzeciego zwierciadła pierwszego gracza,


wynikałoby, że zdolności Zwierciadeł się sumują - vide ostatni akapit.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Re: Zwierciadło

Postautor: neishin » 2013-10-01, 20:20

Łone siem sumujom?!!!111eleven1!
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
lordziknedzik
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 823
Rejestracja: 2011-08-11, 12:27

Re: Zwierciadło

Postautor: lordziknedzik » 2013-10-02, 10:28

nom, to cos jak z kresowymi. statyczne sie sumuja ;)
Jestem oazą spokoju

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Re: Zwierciadło

Postautor: neishin » 2013-10-02, 10:28

Nice, trzeba wrzucic trzecie!
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
MrDzemik
Sobiepan
Posty: 308
Rejestracja: 2012-07-09, 06:34
Lokalizacja: Tczew

Re: Zwierciadło

Postautor: MrDzemik » 2013-10-02, 18:27

Tak myślałem, ale wolałem się upewnić ;p

Awatar użytkownika
lordziknedzik
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 823
Rejestracja: 2011-08-11, 12:27

Re: Zwierciadło

Postautor: lordziknedzik » 2013-10-02, 19:00

neishin pisze:Nice, trzeba wrzucic trzecie!


Chyba trzecie Rzezanie mieszków do maina :d
Jestem oazą spokoju

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Zwierciadło

Postautor: Ksch » 2013-10-07, 21:30

Tak tylko nadmienię, że czas na odpowiedź mamy do jutra, a odpowiedzi Lordzika oficjalnym stanowiskiem RS nie są ;-)

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Zwierciadło

Postautor: Ksch » 2013-10-08, 08:43

Oficjalna odpowiedź:
Zwierciadła sumują się, ale tylko jeśli chodzi o bonus +1. Cała reszta ich zdolności dotycząca dochodu oponenta i wielkości jego ręki, po prostu ustala tą wartość, zatem kolejne kopie tej karty nic tu nie zmieniają.
Co więcej Zwierciadło przejmuje dochód, a to wedle AH oznacza podstawowy dochód.

Przykład:
Gracz A ma jedno Zwierciadło.
Gracz B ma wielkość ręki równą 8 oraz dochód podstawowy 9, a zmodyfikowany 12.
Gracz A dobiera 9 kart oraz 10 dukatów.

Gracz A ma dwa Zwierciadła.
Gracz B wciąż to samo.
Gracz A dobiera 10 kart oraz 11 dukatów.

Gracz A ma trzy Zwierciadła.
Gracz B wciąż to samo.
Gracz A dobiera 11 kart oraz 12 dukatów.

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Re: Zwierciadło

Postautor: neishin » 2013-10-08, 09:12

Czy dochód oponenta liczony jest bazowy czy zmodyfikowany jak ma Parafię?
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
MrDzemik
Sobiepan
Posty: 308
Rejestracja: 2012-07-09, 06:34
Lokalizacja: Tczew

Re: Zwierciadło

Postautor: MrDzemik » 2013-10-08, 10:54

211.3 Dobranie Dochodu oznacza przełozenie z puli wspólnej do Skarbu gracza tylu znaczników
dukatów, ile wynosi suma Dochodu wszystkich kontrolowanych przez niego kart,
zmodyfikowana przez skutki działania kart i pomniejszona o Lafe utrzymania wszystkich
kontrolowanych przez niego kart. Dobranie Dochodu w fazie rozliczenia jest stała
zasada gry i gracz nie moze jej dobrowolnie pominac.

Wynika z tego, że dochód gracza już jest zmodyfikowany. Czy mam to rozumieć inaczej?

Awatar użytkownika
Ksch
Legenda
Posty: 9633
Rejestracja: 2007-02-26, 00:11
Lokalizacja: Cracóv
Kontaktowanie:

Re: Zwierciadło

Postautor: Ksch » 2013-10-13, 17:59

Tak. Przejmujemy ze Zwierciadła dochód podstawowy, a więc wydrukowany bez modyfikacji z Parafii.

Awatar użytkownika
MrDzemik
Sobiepan
Posty: 308
Rejestracja: 2012-07-09, 06:34
Lokalizacja: Tczew

Re: Zwierciadło

Postautor: MrDzemik » 2013-10-13, 23:10

Czyli nasz dochód też ulega modyfikacji (jak analogicznie, to analogicznie). Np. z Trybunałów diabelskich nadal przysługuje nam dochód jeśli posiadamy zwierciadło. A jak wtedy z parafią? Mając parafię i zwierciadło dobieramy swój dochód (zmodyfikowany przez parafię) i dochód przeciwnika +1?

Niezłe przegięcie.

karta


Wróć do „Cmentarzysko”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość