Faq - pytania

Jerzy Szeja
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 1112
Rejestracja: 2007-02-25, 13:21

Postautor: Jerzy Szeja » 2008-09-18, 22:26

A masz wrażenie, Wiewiór, że powiedziałem coś innego? :shock: :lol:

Awatar użytkownika
Wiewiór
Sławny
Posty: 1106
Rejestracja: 2007-07-01, 15:08
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Wiewiór » 2008-09-19, 09:26

Nie, oczywiście, że nie ;-) Nie chciałem mojej wypowiedzi formułować jako kontrargumentu do Twojej tezy, tylko jako potwierdzenie Waszych słów :-) Dla spokoju ducha zedytuję troszkę tamtego posta ;-)

Jerzy Szeja
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 1112
Rejestracja: 2007-02-25, 13:21

Postautor: Jerzy Szeja » 2008-09-19, 15:53

oki :-D Teraz wygląda jednoznacznie :-D

rokoteruhijo
Bohater
Posty: 87
Rejestracja: 2009-04-27, 06:42

Postautor: rokoteruhijo » 2009-05-26, 19:39

Czy sztychy w pojedynku można negować karaceną? W instrukcji pisze ze gracze w pojedynku zagrywają na zmianę repliki więc wychodziłoby że można i sztychy negować karaceną.
Rozniesiemy na szabelkach zdrajców co nam wodzą rej!

Jerzy Szeja
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 1112
Rejestracja: 2007-02-25, 13:21

Postautor: Jerzy Szeja » 2009-05-26, 19:59

rokoteruhijo pisze:wychodziłoby że można i sztychy negować karaceną

Nie, nie można. Z zasady, że gracze na zmianę wykonują repliki, nie wynika, że każda replika neguje sztych. Replik mamy mnóstwo, a tylko kilka z nich (np. ta z karty Wołodyjowskiego) może odrzucać sztychy.
Replika z karaceny służy do negowania innych replik. Sztych nie jest repliką.
Tak więc karaceną da się zanegować inną replikę (np. tę Wołodyja), ale nie sztych.

rokoteruhijo
Bohater
Posty: 87
Rejestracja: 2009-04-27, 06:42

Postautor: rokoteruhijo » 2009-05-26, 20:04

Ok, dzieki :p
Rozniesiemy na szabelkach zdrajców co nam wodzą rej!

White Lion
Weteran
Posty: 143
Rejestracja: 2009-11-12, 09:22

Re: Faq - pytania

Postautor: White Lion » 2009-11-26, 14:08

Przepraszam że się powtarzam ale pojutrze mamy pierwszy turniej w Kielcach i bardzo chcielibyśmy znac odpowiedzi na 2 zagadnienia:

1. Usuwanie postaci
Czy postać lub karta unikatowa która jest usunięta z gry może być powtórnie zagrana przez któregokolwiek z graczy?
(moim zdaniem nie ale w poniższym wątku są odpowiedzi zarówno na nie jak i na tak)

viewtopic.php?f=49&t=1098&p=30823#p30823

2. Ponoszenie kosztu po zanegowaniu
Która z odpowiedzi w wątku jest poprawna oficjalnie?
- koszt zanegowanej karty ponosimy zawsze (obojętnie czy to zagrywanie efektu czy używanie zdolności postaci czy coś innego)
- koszt zanegowanej karty ponosimy gdy jest to zdolność karty w grze (np. Kiemlicz albo falkonet itp.) ale nie ponosimy jeżeli zagrywamy kartę z ręki (np. Wysadzenie Kamieńca lub Nie za sałowa, a za kieskę)
- ew. jest jeszcze inaczej.

viewtopic.php?f=49&t=767&p=30617#p30617


Bardzo Was proszę Szanowni Twórcy Zasad.
Wystarczy jedna oficjalna wypowiedź od Was jak mamy grać i już będzie jasno i klarownie :)

casperus
Sobiepan
Posty: 444
Rejestracja: 2007-03-30, 15:34
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Faq - pytania

Postautor: casperus » 2009-11-27, 13:39

1. W jakiej formie funkcjonuje na tą chwilę Dzik? Bonus za każdą, czy tylko moją Karczmę?

2. Wiem, że to było tysiąc razy wałkowane, ale chciałbym mieć jasną wykładnię: Jak wygląda aktualnie sprawa z Mecenasem oraz Twym Wezwaniem kontra Ależ waść lub Psi syn. Chodzi mi o to, w których kombinacjach można zagrać repliki Radziwiłłów, a w których nie.
Z Zadnieprza Kozak i Tatarzyn szybki
Nakłada strzałę, wyciąga łuk szybki,
By to podobna chcąc każdego ubić,
I syny moje z Korony wygubić.
Przeklęty Korsuń, i wy Żółte Wody!
Wyście mię pierwszej nabawili szkody.

White Lion
Weteran
Posty: 143
Rejestracja: 2009-11-12, 09:22

Re: Faq - pytania

Postautor: White Lion » 2010-01-04, 08:24

mam pytanie czy planowane jest uaktualnianie faq-ów ew. w formie tekstowej możliwość ich ściągnięcia ze strony Veto! ?

czy też chcąc wiedzieć czy dana karta nie ma faq/erraty albo jakiejś interpretacji Marszałka zawsze będzie trzeba pogrzebać w forum ?

Gurthrog
Posty: 1
Rejestracja: 2010-08-01, 18:48

Re: Faq - pytania

Postautor: Gurthrog » 2010-09-02, 07:37

ja mam 3 pytania:
1. Tanara ma zapis wybierasz dwie postaci (poza elektem przeciwnika) natychmiast się pojedynkują. Czy oznacza to że mam pełną dowolność wyboru typu atakowanie oficerem z ziemi niewiasty żyda w polu karmazynów gdy karta "nie bij żyda" jest w użyciu czy też muszę mieć na uwadze słowa kluczowe?
2. Czy słowo kluczowe zamek ma jakąś zasadę?
3. w niektórych zamkach jest zapis że możesz użyć zdolności innego zamku, czy oznacza to że zaznaczając ten zamek mogę użyć zdolności innego i tym samym efektywnie użyć jednego zamku 2 razy?

Awatar użytkownika
Esse
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-12, 22:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Faq - pytania

Postautor: Esse » 2010-09-02, 08:07

Gurthrog pisze:ja mam 3 pytania:
1. Tanara ma zapis wybierasz dwie postaci (poza elektem przeciwnika) natychmiast się pojedynkują. Czy oznacza to że mam pełną dowolność wyboru typu atakowanie oficerem z ziemi niewiasty żyda w polu karmazynów gdy karta "nie bij żyda" jest w użyciu czy też muszę mieć na uwadze słowa kluczowe?

Tekst nie bij żyda:

Kod: Zaznacz cały

D dołącz do swojej karty frakcji. Nie można wyzywać Żydów na pojedynki.

więc w tym wypadku nie ma wyzwania na pojedynek - więc nie bij żyda nie przeszkadza. natomiast z niewiastą nie możesz się pojedynkować nawet w ten sposób, ponieważ:

Kod: Zaznacz cały

nie może uczestniczyć w pojedynkach

czyli nie tylko nie może być wyzywana, ale też nie może w ogóle uczestniczyć w pojedynkach - także tych wymuszonych, np. casus belli, Skowym daniem okazji czy Tanarą.

Podsumowując - jeśli postać może uczestniczyć w pojedynkach, a tylko nie może być na nie wyzywana możesz użyć Tanary. Pole gry na którym przebywa, czy też dołączenie do oddziału nie wpływa na jej działanie.

Gurthrog pisze:2. Czy słowo kluczowe zamek ma jakąś zasadę?

Z tego co wiem nie, ale wykorzystuje je np. architekt, czy hulajhorodryna.

Gurthrog pisze:3. w niektórych zamkach jest zapis że możesz użyć zdolności innego zamku, czy oznacza to że zaznaczając ten zamek mogę użyć zdolności innego i tym samym efektywnie użyć jednego zamku 2 razy?

dokładnie tak. nawet możesz 5 razy jak będziesz miał na stole 3 architektów i 2 zamki ;)

Awatar użytkownika
Lelen
Legenda
Posty: 2089
Rejestracja: 2009-11-23, 11:02
Lokalizacja: Warszawa/Karczew

Re: Faq - pytania

Postautor: Lelen » 2010-09-02, 08:16

1. Dowolną postać - a więc także Karmazyna na polu karmazynów, oficera dołączonego do oddziału, Żyda mimo dołączonej Nie Bij Żyda, ale niewiasty już nie, ponieważ niewiasty nie mogą brać udziału w pojedynkach (chyba że zagrasz na nie Opój albo Nikt Znaczny, albo gdy twoja postać ma np. Napar z Szaleju).

2. Tylko taką, która wiąże się z zagrywaniem innych kart, np. Architekt.

3. Tak.

edit:
napisaliśmy widzę równocześnie :-)
Często pro­wadzę z sobą długie roz­mo­wy i jes­tem przy tym tak mądry, że cza­sami nie ro­zumiem ani jed­ne­go słowa z te­go, co mówię
Oscar Wilde

powstanczyk
Posty: 2
Rejestracja: 2010-09-08, 19:40
Lokalizacja: Chlańsk

Re: Faq - pytania

Postautor: powstanczyk » 2010-09-09, 05:37

Witam po raz pierwszy tu:)

akurat wczoraj pojawiło nam się pytanie dot. Tanary: Czy można za jej sprawą wyznaczyć do pojedynku swoją zaznaczoną już wcześniej postacią? Bo skoro wyzwanie wymaga zaznaczenia to jeśli dochodzi już do pojedynku bezpośrednio to etap wyzywania na pojedynek jest pomijany, czy tak?

Awatar użytkownika
Puppet_Master
Weteran
Posty: 279
Rejestracja: 2010-07-27, 20:25
Lokalizacja: Varsovia caput Poloniae est

Re: Faq - pytania

Postautor: Puppet_Master » 2010-09-09, 07:19

Dokładnie tak jak napisałeś. Ja też rozumiem tę kartę w ten sposób, iż etap wyzwania jest pomijany = można walczyć zaznaczoną postacią.

Serafin
Legenda
Posty: 1879
Rejestracja: 2008-02-04, 00:36
Lokalizacja: Libiąż
Kontaktowanie:

Re: Faq - pytania

Postautor: Serafin » 2010-09-09, 11:15

Tanera prowokuje pojedynek bez wyzywania. Czyli tak jak pisał wcześniej Pupet można wyznaczyć doń zaznaczoną postać :)


Wróć do „Pytania różne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość