Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Awatar użytkownika
Totai_Cv7
Weteran
Posty: 159
Rejestracja: 2010-01-22, 23:04
Lokalizacja: Wrocław

Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Totai_Cv7 » 2012-08-02, 21:49

Obrazek

Czy legalna jest taka akcja: Używa zdolność Gonzagi, płacę koszt czyli ją zaznaczam i wykonuję drobiazg, po czym celuję tą zdolnością w samą Gonzagę?
Wydaje mi się, że jest to nielegalne, ale nie umiem tego wyjaśnić cytując AH. Dlatego najmocniej prosiłbym o w miarę możliwości odpowiednie cytaty.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Skaven
Posty: 1210
Rejestracja: 2011-05-24, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Skaven » 2012-08-02, 22:59

Przerabialiśmy to i jest to legalne zagranie.
-----
gg: 10326982 (nie pomagam składać talii, nie odpowiadam na pytania o zasady, bo od tego jest forum)
-"Tak Saven, wiem że homini i nagły to Twoja zasługa, ale chwały za to nie oddam" -Ksch

Awatar użytkownika
Esse
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-12, 22:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Esse » 2012-08-02, 23:17

Skaven pisze:Przerabialiśmy to i jest to legalne zagranie.

przypominam tylko o kwestii nieskończonego komba na quiscere - http://www.veto2ed.pl/forum/viewtopic.php?f=96&t=4007&p=78319&hilit=quiscere#p78319 nie można go było odpalić z tego powodu, że nie można wybrać odznaczonego architekta jako cel zdolności, w momencie deklaracji użycia (przed płaceniem kosztu)

Awatar użytkownika
Skaven
Posty: 1210
Rejestracja: 2011-05-24, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Skaven » 2012-08-02, 23:42

Niestety nie widzę dalej żadnych przeciwwskazań na bazie dokumentacji. Nidzie nie jest napisane że nie mogę odznaczyć odznaczonej postaci lub zaznaczyć zaznaczoną postać. Nie ma już zagrań pustych więc tym bardziej. Karta każe wybrać legalny cel, to ok wybieram postać i tyle, nic nie pisze o jej stanie. W podanym temacie przez Ciebie nie znalazłem tez żadnego uzasadnienia, tylko tyle że "Esse mówi". Jeżeli jest to gdzieś w dokumentacji to prosiłbym o wskazanie konkretnego punktu bo już wiele razy udowadniano mi że rzeczy robione "na rozum" są błędne ;-)
-----
gg: 10326982 (nie pomagam składać talii, nie odpowiadam na pytania o zasady, bo od tego jest forum)
-"Tak Saven, wiem że homini i nagły to Twoja zasługa, ale chwały za to nie oddam" -Ksch

Awatar użytkownika
Esse
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-12, 22:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Esse » 2012-08-03, 00:04

Skaven pisze:Niestety nie widzę dalej żadnych przeciwwskazań na bazie dokumentacji. Nidzie nie jest napisane że nie mogę odznaczyć odznaczonej postaci lub zaznaczyć zaznaczoną postać. Nie ma już zagrań pustych więc tym bardziej. Karta każe wybrać legalny cel, to ok wybieram postać i tyle, nic nie pisze o jej stanie. W podanym temacie przez Ciebie nie znalazłem tez żadnego uzasadnienia, tylko tyle że "Esse mówi". Jeżeli jest to gdzieś w dokumentacji to prosiłbym o wskazanie konkretnego punktu bo już wiele razy udowadniano mi że rzeczy robione "na rozum" są błędne ;-)

viewtopic.php?f=92&t=4006&p=78304 (konkretnie przykład drugi)
czyli jak rozumiem, przyjmujemy w tym momencie, że podana wyżej interpretacja jest zła, a gra nie waliduje celu zagrania? zatem możemy np. do Żuru wskazać postać odznaczoną?

Awatar użytkownika
Skaven
Posty: 1210
Rejestracja: 2011-05-24, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Skaven » 2012-08-03, 00:17

Nie chce mówić jak powinno być czy jak ja bym chciał żeby coś takiego było grane, ale mamy dokumentację i jej musimy się trzymać. Starałem się doszukać jakiegos punktu który mówi o tym że nie można ale nie znalazłem. Jest tylko punkt który mówi że przed zapłaceniem kosztu trzeba określić "legalny" cel. Nie ma natomiast nigdzie wytłumaczone co to znaczy "adekwatny", a dokładniej nawet nie chodzi mi o to czy to postać czy posesja, ale o to że legalny cel to taki przy którym skutek zmieni jego stan itd. Jeżeli jest to gdzieś jakoś zakopane w AH to niech ktoś kto to znalazł wskaże dokładny punkt bo inaczej nie zabroni się nikomu takiego zagrania.
-----
gg: 10326982 (nie pomagam składać talii, nie odpowiadam na pytania o zasady, bo od tego jest forum)
-"Tak Saven, wiem że homini i nagły to Twoja zasługa, ale chwały za to nie oddam" -Ksch

Awatar użytkownika
Esse
Honorowy Marszałek Veto
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-12, 22:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Esse » 2012-08-03, 00:30

Skaven pisze:Nie chce mówić jak powinno być czy jak ja bym chciał żeby coś takiego było grane, ale mamy dokumentację i jej musimy się trzymać. Starałem się doszukać jakiegos punktu który mówi o tym że nie można ale nie znalazłem. Jest tylko punkt który mówi że przed zapłaceniem kosztu trzeba określić "legalny" cel. Nie ma natomiast nigdzie wytłumaczone co to znaczy "adekwatny", a dokładniej nawet nie chodzi mi o to czy to postać czy posesja, ale o to że legalny cel to taki przy którym skutek zmieni jego stan itd. Jeżeli jest to gdzieś jakoś zakopane w AH to niech ktoś kto to znalazł wskaże dokładny punkt bo inaczej nie zabroni się nikomu takiego zagrania.

ok, dzięki.

Awatar użytkownika
Shons
Legenda
Posty: 1747
Rejestracja: 2008-11-19, 16:36
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Shons » 2012-08-03, 01:05

Skaven pisze:Niestety nie widzę dalej żadnych przeciwwskazań na bazie dokumentacji. Nidzie nie jest napisane że nie mogę odznaczyć odznaczonej postaci lub zaznaczyć zaznaczoną postać. Nie ma już zagrań pustych więc tym bardziej. Karta każe wybrać legalny cel, to ok wybieram postać i tyle, nic nie pisze o jej stanie. W podanym temacie przez Ciebie nie znalazłem tez żadnego uzasadnienia, tylko tyle że "Esse mówi". Jeżeli jest to gdzieś w dokumentacji to prosiłbym o wskazanie konkretnego punktu bo już wiele razy udowadniano mi że rzeczy robione "na rozum" są błędne ;-)


Akurat zapis o tym, że nie można zaznaczyć zaznaczonej karty jest w A.H.

A.H. pisze:121.3 Karta zaznaczona nie może być ponownie zaznaczona, dopóki nie zostanie odznaczona.


Brak jest takiego zapisu odnośnie odznaczenia, ale jest to:

A.H. pisze:122.1 Odznaczenie karty jest to przekręcenie jej o 90 stopni do pozycji pionowej.


IMO z powyższego wynika, że nie można odznaczyć karty odznaczonej. No chyba, że ktoś potrafi przekręcić kartę w pozycji pionowej o 90 stopni tak żeby dalej była w pozycji pionowej :-P

Nie mogę się natomiast doszukać zapisu na temat momentu wskazywania celu zdolności aktywowanej. Przed czy po opłaceniu kosztu? Gdzie to jest?
Ludzie mówią, że jestem pijakiem...
Chodnikowym równym chłopakiem...

LubLarp

Awatar użytkownika
Skaven
Posty: 1210
Rejestracja: 2011-05-24, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Skaven » 2012-08-03, 01:26

No własnie do zaznaczania zaznaczonych nie mogłem się doszukać, crtl+f nie dało mi odpowiedzi w kilku wariantach ;) Do odznaczania to trudna sprawa, wolałbym zapis "nie można odznaczyć odznaczonej". Co do celowania zdolności to jest chyba przy tym pkt gdzie jest o podziale na koszt i skutek zdolności, jutro poszukam ;)
-----
gg: 10326982 (nie pomagam składać talii, nie odpowiadam na pytania o zasady, bo od tego jest forum)
-"Tak Saven, wiem że homini i nagły to Twoja zasługa, ale chwały za to nie oddam" -Ksch

smallshake
Posty: 1
Rejestracja: 2012-06-23, 14:38

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: smallshake » 2012-08-03, 09:34

Shons pisze:IMO z powyższego wynika, że nie można odznaczyć karty odznaczonej.

Pytanie tylko, czy to jest równoważne z tym, że za cel zdolności Marii Ludwiki nie można obrać niezaznaczonej postaci. Cel zdolności jest jasno sprecyzowany jako dowolna postać, zatem w momencie deklarowania celu nie powinno być problemu z namówieniem Marii do wycelowania w samą siebie. Dopiero przy rozpatrzeniu skutku zagrania mowa jest o odznaczaniu i wtedy to odznaczenie nastąpi (jeśli może) albo nie.

Awatar użytkownika
Totai_Cv7
Weteran
Posty: 159
Rejestracja: 2010-01-22, 23:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Totai_Cv7 » 2012-08-03, 10:06

Hmm, nie rozumiem. W końcu jaka jest oficjalna wersja? Mogę użyć Marii zaznaczyć ją a potem ją odznaczyć czy nie mogę?

Awatar użytkownika
thabass
Vetomaniak
Posty: 635
Rejestracja: 2011-11-26, 11:49
Lokalizacja: Hindenburg

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: thabass » 2012-08-03, 10:50

Zawsze twierdziłem, że veto to gra skomplikowana. Nawet na górze nie ma jednoznacznych odpowiedzi, co pokazuje, ze zbyt wiele kombinacji można zrobić (różnie zinterpretować) przy zagrywaniu poszczególnych kart.

Awatar użytkownika
Skaven
Posty: 1210
Rejestracja: 2011-05-24, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Skaven » 2012-08-03, 12:50

Wrzuciłem to na RM żeby się upewnić na 100% , jak mi odpowie większa rzesza ludzi to wrzucę tutaj nasze oficjalne stanowisko .
-----
gg: 10326982 (nie pomagam składać talii, nie odpowiadam na pytania o zasady, bo od tego jest forum)
-"Tak Saven, wiem że homini i nagły to Twoja zasługa, ale chwały za to nie oddam" -Ksch

Awatar użytkownika
Sheva
Vetomaniak
Posty: 719
Rejestracja: 2012-02-21, 21:22

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Sheva » 2012-08-04, 11:13

ciekawy bardzo jestem tego :) bo jeśli może odznaczyć siebie to z bukłakiem i fraucymrem dosłownie psuje grę... szabla 100+ i dwie możliwości wyzwania :P
Zostałem Tata! HA!!!

Awatar użytkownika
Skaven
Posty: 1210
Rejestracja: 2011-05-24, 16:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Maria Ludwika de Gonzaga odznacza samą siebie?

Postautor: Skaven » 2012-08-04, 11:54

Jest dokładnie tak jak napisałem wcześniej, można Gonzagę odznaczać milion razy, nic nie stoi temu na przeszkodzie.
-----
gg: 10326982 (nie pomagam składać talii, nie odpowiadam na pytania o zasady, bo od tego jest forum)
-"Tak Saven, wiem że homini i nagły to Twoja zasługa, ale chwały za to nie oddam" -Ksch


Wróć do „W niewoli”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość