Bukłak

Awatar użytkownika
Rafaell
Posty: 1655
Rejestracja: 2011-03-28, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Bukłak

Postautor: Rafaell » 2012-05-30, 11:11

karta

http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/index.php/podglad/2507

Czy w trakcie 1 wyzwania można użyć obu replik?
Gram z przyjemności ale dla wyniku. Tytanowy Janusz z Mołdawi.
15x10=110!

Awatar użytkownika
Jan Onufry
Członek Rady Sędziowskiej
Posty: 1993
Rejestracja: 2011-08-21, 08:59

Re: Bukłak

Postautor: Jan Onufry » 2012-05-30, 15:54

Tutaj znajdziesz wykładnię Essego dotyczącą między innymi Bukłaka.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JUŻ WSZYSTKO MAM, CÓŻ WIĘCEJ MÓGŁBYM CHCIEĆ?

Awatar użytkownika
Rafaell
Posty: 1655
Rejestracja: 2011-03-28, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bukłak

Postautor: Rafaell » 2012-05-30, 15:58

Dziekuje. Zapominam o grupach aspektow i mozliwosci replikowania kazdej.
Gram z przyjemności ale dla wyniku. Tytanowy Janusz z Mołdawi.
15x10=110!

Awatar użytkownika
Rafaell
Posty: 1655
Rejestracja: 2011-03-28, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bukłak

Postautor: Rafaell » 2012-05-30, 17:56

Nadal tego nie łapie.
Gram z przyjemności ale dla wyniku. Tytanowy Janusz z Mołdawi.
15x10=110!

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Bukłak

Postautor: Hrabia » 2012-05-30, 18:17

Każda zdolność w Veto ma trzy grupy aspektów: aspekt kosztu, skutku i źródła. W przypadku wyzwania wygląda to następująco:
- masz 2 aspekty kosztu: zaznaczenie postaci i zużycie czynu
- 1 aspekt źródła - postać, która wyzywa
- 1 aspekt skutku - rozpatrzenie wyzwania

Na cały obiekt przysługuje Ci jedna replika, na dowolny aspekt. Bukłak replikuje aspekt źródła ("kiedy postać wyzywa") i wprowadza swój skutek, czyli nowy obiekt, który ma trzy aspekty:
- 2 aspekty kosztu: zaznaczenie bukłaka i zużycie repliki,
- 1 aspekt żródła - zdolność moderunku
- 1 aspekt skutku - odznaczenie wyzywającej postaci

Na ten nowy obiekt znowu przysługuje Ci replika. W tym momencie używasz drugiej zdolności Bukłaka replikując aspekt skutku pierwszej zdolności.

Kiedy dwie repliki nie mogłyby być użyte na raz? Np. Gdybyś wyzywając postacią chciał użyć pierwszej zdolności bukłaka (replika na aspekt żródła) i Podjezdka (replika na aspekt kosztu) - są to dwie repliki wykorzystane na ten sam obiekt, co jest niedozwolone. Innym przykładem byłoby połączenie Ja nie pozwalam ze zdolnością Bernardyna - jest tak samo niedozwolone -> replikuje ten sam obiekt, w obu przypadkach aspekt kosztu (czyn).

karta karta karta
http://www.bachanalia.zgora.pl

Awatar użytkownika
Arto
Sobiepan
Posty: 453
Rejestracja: 2011-11-07, 22:43
Lokalizacja: Jarocin/Poznań

Re: Bukłak

Postautor: Arto » 2012-05-30, 18:35

Czaję. Dobrze wytłumaczone. Myśleliście nad ściągami z tego typu spraw? Najlepiej z przykładami. To ułatwi grę wielu graczom.
"Raz maty rodyła!"

Awatar użytkownika
Rafaell
Posty: 1655
Rejestracja: 2011-03-28, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bukłak

Postautor: Rafaell » 2012-05-30, 18:43

Super. Doczytalem dopytalem. Zrobie karte pomocy. Dziekuje Hrabio!
Gram z przyjemności ale dla wyniku. Tytanowy Janusz z Mołdawi.
15x10=110!


Wróć do „W niewoli”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość