Przytułek

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Przytułek

Postautor: neishin » 2012-05-16, 17:52

Posiadam na stole http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/index.php/podglad/2526.

Nie mam postaci w lazarecie. Czy mogę użyć Przytułku i po prostu dobrać 1 dukat?

I pytanie nr 2: Czy jeśli mam postać w lazarecie to mogę zdecydować się jej nie wrzucać do kredensu, tylko dobrać 1 dukat?
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
sqva
Legenda
Posty: 3138
Rejestracja: 2009-06-04, 15:26
Kontaktowanie:

Re: Przytułek

Postautor: sqva » 2012-05-16, 18:35

neishin pisze:Posiadam na stole http://veto2ed.pl/wyszukiwarka/index.php/podglad/2526.

Nie mam postaci w lazarecie. Czy mogę użyć Przytułku i po prostu dobrać 1 dukat?

O ile dobrze znam tę grę to w takie sytuacji wykonujesz tan skutek, który możesz.

neishin pisze:I pytanie nr 2: Czy jeśli mam postać w lazarecie to mogę zdecydować się jej nie wrzucać do kredensu, tylko dobrać 1 dukat?

A skąd wynika, że mógłbyś zrezygnować z częsci skutku?
https://www.youtube.com/watch?v=8N_tupPBtWQ

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Re: Przytułek

Postautor: neishin » 2012-05-16, 19:03

Tak tylko pytam.
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Przytułek

Postautor: Hrabia » 2012-05-16, 19:40

Sqva ma pamięć dobrą, ale krótką ;)

Nie możesz użyć przytułku kiedy nie masz postaci w lazarecie ponieważ nie masz celu zagrania zdolności. To tak jakbyś chciał zagrać Gore kiedy nie ma posesji na stole.
http://www.bachanalia.zgora.pl

Awatar użytkownika
duckingman
Sławny
Posty: 1364
Rejestracja: 2011-04-23, 06:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Przytułek

Postautor: duckingman » 2012-05-16, 20:01

A dlaczego nie mozna zagrac gore? Przeciez zagranie karty z reki nawet jesli nic nie robi w tym sezonie nie jest juz zagraniem pustym bo zmniejsza sie ilosc kart we dworze.

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Re: Przytułek

Postautor: neishin » 2012-05-16, 20:41

Nawet nie chodzi o to, że nie jest zagraniem pustym. NIe ma już czegoś takiego jak puste zagrania. Przynajmniej tak miało być.
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
duckingman
Sławny
Posty: 1364
Rejestracja: 2011-04-23, 06:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Przytułek

Postautor: duckingman » 2012-05-16, 20:43

neishin pisze:Nawet nie chodzi o to, że nie jest zagraniem pustym. NIe ma już czegoś takiego jak puste zagrania. Przynajmniej tak miało być.


O tym wlasnie pisalem. Ktos z RM mi tlumaczyl ze powodem likwidacji "pustyhc zagran" byl fakt ze kazde zagranie karty z dworu sprawia ze zmniejsza sie ilosc kart we dworze wiec nie mozna tego uznac za puste zagranie. W przypadku przytulku jednak nie ma mowy o pustym zagraniu nawet w starym sezonie bo przeciez zawsze dostaniemy chociaz 1 dukat.

Awatar użytkownika
sqva
Legenda
Posty: 3138
Rejestracja: 2009-06-04, 15:26
Kontaktowanie:

Re: Przytułek

Postautor: sqva » 2012-05-16, 20:49

duckingman pisze:
neishin pisze:Nawet nie chodzi o to, że nie jest zagraniem pustym. NIe ma już czegoś takiego jak puste zagrania. Przynajmniej tak miało być.


O tym wlasnie pisalem. Ktos z RM mi tlumaczyl ze powodem likwidacji "pustyhc zagran" byl fakt ze kazde zagranie karty z dworu sprawia ze zmniejsza sie ilosc kart we dworze wiec nie mozna tego uznac za puste zagranie. W przypadku przytulku jednak nie ma mowy o pustym zagraniu nawet w starym sezonie bo przeciez zawsze dostaniemy chociaz 1 dukat.

Mea culpa.
OFC chodzi o brak legalnego celu do zagrania.
https://www.youtube.com/watch?v=8N_tupPBtWQ

Awatar użytkownika
duckingman
Sławny
Posty: 1364
Rejestracja: 2011-04-23, 06:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Przytułek

Postautor: duckingman » 2012-05-16, 20:52

A czy w przypadku Przytulku legalnym celem nie jest stos dukatow na srodku stolu oraz lazaret? Gdzie w AH jest informacja ze musi byc legalny cel dla zagrywanych kart? Pytam bo wowczas zagranie gore gdy nie ma przeciwnik posesji faktycznie byloby nielegalne :)

Awatar użytkownika
Shons
Legenda
Posty: 1747
Rejestracja: 2008-11-19, 16:36
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Przytułek

Postautor: Shons » 2012-05-16, 22:28

Zapis o celu dla zagrywanych kart jest:

504.1 Zagrywanie karty polega na wybraniu karty z dworu, wybrania dla niej
adekwatnego celu (jeżeli tego wymaga) i położeniu jej na stosie, co świadczy
o zamiarze jej zagrania, a następnie przekazaniu priorytetu przeciwnikowi w celu
umożliwienia mu odpowiedzi na zagranie. Gdy priorytet wraca do gracza
aktywnego ma on prawo odpowiedzi na własne zagranie (zgodnie z zasadą
adekwatności stosu).


Nie widzę natomiast nigdzie zapisu, że należy wybrać cel dla zdolności aktywowanej.

602.3 Aby użyć zdolności aktywowanej danej karty należy:
602.3.a Zadeklarować użycie zdolności aktywowanej, zapłacić jej koszt i
położyć ją na stosie (w rzeczywistej rozgrywce oczywiście tylko deklaruje się
użycie zdolności i obaj gracze przyjmują umownie, że została ona położona na
stos), a następnie oddać priorytet przeciwnikowi.
602.3.b Każdemu graczowi przysługuje możliwość wykonania jednej repliki na
każde użycie danej zdolności aktywowanej (zarówno własnej, jak
i przeciwnika).


Jedyny wpis, który pasuje znalazłem w artykule żółwia "Co znaczy weź, lub skąd mam dobrać?", ale w AH tego chyba brak.

Na wszystkich kartach wymagających wskazania celu działania jakiejś karty używane jest słowo „wybrana/wybierz/itp.” Oznacza to, że karta „celuje” w coś, przypominam, że jeżeli coś nie może stać się legalnym celem, nie możemy użyć wobec tego kart „celujących”.
Ludzie mówią, że jestem pijakiem...
Chodnikowym równym chłopakiem...

LubLarp

Alchemik
Członek Rady Marszałkowskiej
Posty: 1277
Rejestracja: 2010-05-17, 23:31
Lokalizacja: Podbeskidzie

Re: Przytułek

Postautor: Alchemik » 2012-05-16, 22:34

AH pisze:113.1 Gracz wybiera cel dla zagrywanej karty lub zdolności, jeżeli jej treść tak
stanowi. Wybranie celu następuje przed przekazaniem priorytetu przeciwnikowi w
celu umożliwienia mu odpowiedzi.


Nawet jeżeli zostało to przeoczone/pominięte w p. 602.3 to p. 113.1 obowiązuje :-)
"Crux Sancta sit mihi lux, non draco sit mihi dux! Vade retro Satana!"

Awatar użytkownika
neishin
Legenda
Posty: 1905
Rejestracja: 2010-09-22, 10:01

Re: Przytułek

Postautor: neishin » 2012-05-17, 06:32

Czyli, podsumowując, jeśli nie mam postaci w lazarecie Przytułek nie działa. Tak samo jeśli mam to musze ją wtastować.
When I'm good - I'm good
When I'm bad - I'm even better

Konsole na Poltergeist

Awatar użytkownika
Hrabia
Sławny
Posty: 1342
Rejestracja: 2010-02-27, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Przytułek

Postautor: Hrabia » 2012-05-17, 09:54

Dokładnie tak. Odnosząc się jeszcze do niektórych wątpliwości.

Nie możemy mylić zagrań pustych z zagraniami nielegalnymi. Zagranie Gore gdy nie ma posesji na stole jest zagraniem nielegalnym bo nie ma celu dla karty. Tak samo zagranie moderunku gdy nie ma postaci (albo oddziałów w przypadku np. Buńczuka) na stole. Nie można tego zrobić.

Zagrania puste, które w tym sezonie zniknęły to np. zagranie biesiady sarmackiej na zaznaczoną postać albo zagranie zajazdu gdy przeciwnik ma 0 dukatów. Są legalne cele dla zargania tych kart, ale same karty nie wywierają żadnego skutku.
http://www.bachanalia.zgora.pl


Wróć do „W niewoli”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość